close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna Estate 2008: Motormanagement storing

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F4R K8, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 150

Wellicht zouden jullie even met me mee kunnen denken betreffend een storing.

Laguna geeft motormanagement storing met daarbij " controleer luchtverontreiniging "

Auto houd nu en dan in, omdat hij op 3 cilinders wil lopen.


Uitlaten lezen bij de garage en ontstekings fout cilinder 2 als ik het goed omschrijf.


Nieuwe penbobine geplaats , maar geen resultaat.

Uiteindelijk na het nodige gewisseld etc uiteindelijk 4 nieuwe penbobines en 4 nieuwe bougies geplaatst.


Leek even goed te gaan maar storing kwam toch weer terug wederom zelfde uitlees storing cilinder.2


Mijn garage denkt nu aan de verstuiver ( injector) cilinder 2 ., maar niet geheel zeker...

Hoor graag jullie advies...

.

Geplaatst door

Remi.laguna (115)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ze kunnen meten of er signalen ontbreken , verstuiverrail er uit en buiten het inlaatspruitstuk testen , kijken of ze mooi inspuiten , is meteen te zien of hij inderdaad defect is , is de brandstofdruk al gemeten minimaal 3.5 bar , klepspeling is al gecontroleerd , compressie gemeten , eventueel lektest ?

Bedankt voor je reactie.
Mijn garage geeft aan dat als de compressie niet juist is ,dat er dan een permanent aanwezig probleem is.
' morgens heb ik vaak nergens last van en 's middags terug naar huis dan gaat hij op 3 cil. lopen.

Als ik even stop en de auto opnieuw start is probleem ook weg.

Meest voor de hand liggend na bougies en penbobines is dan de injector te verplaatsen/ vervangen geven ze aan.

Oké dan doen wat garage voorsteld.

Injector cil. 2 vervangen, en hiermee is probleem opgelost......

Mooi bedankt voor de feedback

Nog even een aanvullende vraag:

Van twee stekkers op de penbobine is de borging defect, garage heeft er een tyrap omheen gezet, omdat stekkertjes niet los zijn te vervangen alleen compleet met bedrading.

Nu overweeg ik de bedrading bij de stekker af te knippen en de nieuwe stekker er aan te solderen.
Heb ik een nieuwe stekker alleen wel een soldering.

Aan jullie de vraag of dit verstandig is....

Mooiste optie is natuurlijk de gehele bedrading met stekker vervangen maar is een prijzig klusje die ik niet zelf kan..

Oplossing is prima.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.