Wij hebben een nieuwe motor gemonteerd, na 9000 km beide voorste zuigers gesmolten, hoofd en drijfstanglagers in nieuwstaat, olie en koelsysteem in orde, radiator nieuw gemonteerd, weet iemand raad? vr bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was die motor compleet met verstuivers?
Die motor ligt er toch dwars in?
Gesmolten zuigers wijzen op slechte werkende verstuivers!
Motor ligt inderdaad dwars, waarom vraag je dat? Voorste zuigerkoppen en ruimtes waren volledig schoon je ziet geen aanslag van verbranding, zonder een lampje of temp verhoging reed hij op de snelweg, geen vermogen meer en vastgelopen, heb je het meer meegemaakt van die verstuivers? gaarne antwoord als je tijd hebt vr bedankt
ader e pomp en niet opnieuw aangemeld/afgesteld op mm systeem
heb dat eens eerder gehad bijj een collega met zo n probleem\
oude pomp r op en deed t weer
Deze pomp hoefde niet te worden aangemeld, motor was compleet met verstuivers, maar weet iemand raad?
verstuivercodes ingeleerd?
[quote=jjbalmszonen]Deze pomp hoefde niet te worden aangemeld, motor was compleet met verstuivers, maar weet iemand raad?[/quote]
maar de codes zijn niet aan de motor maar aan de ecu gebonden
dus de motor compleet geeft andere codes aan
dus inleren zover ik kan nagaan
Maar als zo,n motor nou zeer goed liep en geen storingscodes had, leg eens uit wat die codering dan inhoudt svp.
codering heeft te maken met je inspuit correctie, dus het mm rekent en corrigeerd daarna.
Bij veel navraag bij dealers zegt men dat als de verstuivers niet ingeleerd zouden zijn de motor niet loopt, of als de waardes iets boven of onder liggen er geen vermogen is, dit was in geen geval waar, de motor liep uitstekend. Ik heb de kabelbomen van verstuivers naar computer geheel los gehaald, geen stukkende draden, Weet iemand of een losse computer door bv Actronics los nog uitgelezen kan worden op storingscodes?
misschien toeval dat ie gelopen heeft
maar niet inleren geeft problemen zoals je merkt!
klopt wat jerry zegt van het inleren van de verstuivers bij renault,
heb er momenteel (geen renault) binnen staan met weggespoten piston van boven tengevolge van een (slechte injector)
als deze niet op het juiste moment verstuiven ongeacht wat de oorzaak(mechanisch-sturingsfout) hiervan is kan grote gevolgen hebben
groeten davy
davy2038 heeft natuurlijk gelijk als hij schrijft dat slechte verstuivers of niet op het juiste moment inspuiten grote gevolgen heeft.
maar ik ben het met arnold balm eens dat die motor dan nooit perfect kan lopen.
er moet dan toch iets veranderd zijn nadat de klant de auto heeft meegenomen want een paar zuigers kapot gebeurd ook niet zomaar.mvg Diko
Bedankt alvast voor jullie reactie, ik wil graag nog aanvullende info geven,, de motor was compleet nieuw met verstuivers, pomp en koppeling dus we hoefden alleen maar over te zetten; het vorige probleem met de oude motor was bijna hetzelfde, gat in de zuiger, op hol geslagen en verstuivers verbrand van de eerste en tweede cilinder. Daarvoor had de auto grote schade gehad, bedrading is toen door een schadebedrijf gerepareed, er is ook een andere computer gemonteerd want de datum v.d.computer is van een jaar later dan de aflev datum v.d. auto. Gaarne reactie
waar/wat is er getankt ????? is de brandstof al eens getest ????
koeling is in orde ,werkt de koelvin ook goed en in de juiste richting????
Brandstof is gecontr, geen koelproblemen gehad.
En de turbo?
zelfde meegemaakt met een 1900 dci
op hol gegaan op autosnelweg
zuiger weggesmolten 105.000 Kms olie en water aanwezig,turbo volgens mij als gevolg van gesmolten aluminium in onbalans gegaan en stuk gelopen
wagen had alles origineel
tweedehandsmotor gekocht met pomp injectoren en turbo ,kompleet dus
opgestart na vervanging,starte onmiddelijk en liep perfekt,zo naar renault gereden om hem te laten herprogrameren , nrs van de injectoren worden individueel ingegeven,maar indien ik het niet had geweten dat dit moest ,had ik het nooit gedaan.
de wagen liep gewoonweg perfekt voor de herprogramering,ik kon trouwens geen enkel verschil in draaien ,trekken of starten merken voor of na .
ik heb dit enkel laten uitvoeren om de mogelijke risico s te beperken
de oude motor is wel kapot gegaan een 30 tal kms na een tankbeurt bij een bekend merk,bestaand uit 2 letters , die na onze klacht en na het reeds hervullen, van hun ketels tot de konclusie kwamen dat het niet aan de mazout kon gelegen hebben.
hopeloos want je gaat bij de duivel te biechten en ze hebben niet eens een staal uit de auto meegenomen.
mijn vermoeden is dat er een inspuiter gefaald heeft,oorzaak onbekend maar veelal water of benzine in het systeem,nu in dit geval kon ik niks van water vinden in de filter.
over de kwaliteit van de mazout weet ik niks ik ben geen laborant,maar gezien de steeds langere onderhoudsintervallen ,en de frekwenter dure mankementen kan ik alllen maar aanbevelen filters en olie terug sneller te vervangen.
kost altijd nog een stuk minder dan schaderijden
liever blode piet dan dode
grts
Het lijkt erop of het steeds moeilijker wordt om de geschikte brandstof te vinden voor een dci motor ?
Moderne brandstoffen bevatten inderdaad heelwat additieven die al dan niet schadelijk kunnen zijn voor bepaalde onderdelen van dieselmotoren. Alleen weet je als consument niet wàt je in je tank mag/moet gieten! Volgende link heeft het hierover : http://findarticles.com/p/articles/mi_m0...
17 jaar
Inmiddels zit de nieuwe motor org v Renault er weer in en de injektoren zijn per nummer ingeleerd, verder alles goed tot zover.......... maar allen vriendelijk bedankt voor de hulp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar