Na 138.000 KM is mijn auto met motorschade stil komen te staan.
Altijd onderhouden bij de dealer.
Geen waarschuwingslampjes vooraf gezien.
Olie voldoende
Koelvloeistof voldoende.
Distributieriem OK.
Eerste diagnose:: vastgelopen zuiger
Kostenplaatje 4 tot 6 duizend EURO.
Vraag 1: Ben ik de enige
Vraag 2: Zijn deze kosten normaal?
Vraag 3: wat kan ik van de importeur/Fabrikant verwachten.
Gaarne antwoord/ morele steun
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1. Neen. Mijn kosten na 136.000km: 2 x cylinderkoppakking, 2x uitlaatcollector, 1 x waterpomp, 1 x roest, 1 x automatische versnellingsbak, weer roest,....
2. Neen.
3. Weinig tot niets vrees ik. Waarschijnlijk bouwt Renault auto's met een levensduur van < 140.000km. Jammer dat de kopers dat niet verteld wordt.
Gewoon rijden. Ik kocht deze wagen met de bedoeling er 5 jaar mee te rijden en daarna mijn vrouw hem 'op' te laten rijden. ==> Mijn vrouw prefereert haar 10 jaar oude Ford (!) boven een 5 jaar jonge Renault.
Mocht je vraag bedoeld zijn te weten wat ik met die auto gà doen: Vermoedelijk zo snel mogelijk buitenstampen.
Renaul??? Never again!!
21 jaar
Dimitri, bedankt voor je medelijden en zelfde ervaring.
Stand nu is dat ik in onderhandeling ben met renault via de dealer die ook een bijdrage wil leveren, maar het aanbod is te mager. Andere Merken kennen een betere akseptabele regeling dat de klant bijv.: 50% betaald en de andere 50% door Dealer, importeur en de Fabrikant gedeeld wordt, die dan maar elk 17% bijdragen te hoeven.
Indien ik hiermee niet verder kom rest mij niets anders om via de geschillencommissie mijn verhaal te halen.
Vraag: Heeft iemand ervaring met de geschilencommissie????
Bvd voor reakties.
21 jaar
Zelfde probleem hier :
125.000 km in totaal, distributieriem gesprongen op 50.000 km.
Ik reed op dat ogenblik 90 km/uur in vijfde en ben zeker geen sportief chauffeur.
RENAULT BELGIË trekt zich er niets van aan, argument : distributieriem ligt er langer dan 1 jaar op.
Kosten? nog af te wachten, ik schat op 2.000
21 jaar
Hallo,
1 u bent zeker niet de enige met problemen.
Ik rijdt een 1.9 dti uit 1998, brandstof loopt steeds af, bij halve tank of minder en neus omhoog op oprit start hij niet de andere morgen, neus naar beneden wel.
Vorige week brak multiriem af (schijnt vaker voor te komen) en draaide stuk tussen distributieriem, motor van tijd af, schade??
Nu 2000 euro verder en een auto die soms niet start en die ik niet meer vertrouw.
Van de importeur verscht ik niets, ik heb al geprobeerd, al eens een rechtsbijstandverzekering ingeschakeld?
Vraagje: welke geschillencommissie wordt over gesproken, ik heb interesse
HJ Riemens
20 jaar
Aanvullend hierop toch even waarschuwing, de distributieriem moet om de 75.000 km. vervangen worden. Dit is hier niet het probleem begrijp ik, maar toch.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar