Renault CLIO 2007: Motorstoringslampje brandt af en toe

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M D8, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 82

Beste,

Sinds kort krijg ik te maken met een motorstoringslampje, die komt en gaat.

Het ging al de tijd goed, maar sinds paar dagen zodra de motor warm wordt, gaat de motorstoringslampje opeens knipperen tijdens rijden en daarna houdt het in, als ik meer gas geef bijv. boven de 3000 toeren voel ik een lichte trilling en opeens komt los,rijdt weer Oke en verdwijnt de storing.

Ik hoor graag als iemand een oplossing heeft!

Ahmed 1

Geplaatst door Ahmed 1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Het knipperen van de storingslamp (MIL) geeft aan dat er misfires zijn die de dure katalysator kunnen beschadigen. Een misfire is het ontbreken van een verbranding in een cylinder.
Het inhouden en trillen wat je volet klopt wel. De motor loopt op dat moment niet op 4 cylinders.

De oorzaken zijn talloos. Van een defecte sensor, via valse lucht, brandstofdruk problemen tot aan mechanische problemen. Dat wordt meten, helaas.
Bougie/Bobine lijkt me niet omdat de storing weer verdwijnt.

kaleido 1 (1375) PRO, 4 jaar geleden

Uitlezen om te kijken voor een zoekrichting , voor de rest sluit ik me aan bij bovenstaand verhaal.

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

En? Hoe is het met de patient?

Ahmed 1 (0), 4 jaar geleden

Aangezien de gekte met de Corona, ben ik nog niet naar de garage geweest, rijdt voor de rest wel prima, maar af en toe komt de storing wel terug en doet even vervellend( lichte trilling, af en toe geen vermogen, Max 3-4000 toeren).

Binnenkort volgt een update.

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Je neemt wel een flink risico dat je katalysator ook nog sneuvelt (en die zijn duur).

Ahmed 1 (0), 4 jaar geleden

Beste allen,

Nou, slecht nieuws, auto doet het niet, wil niet starten, afgesleept naar de dealer in Den Haag en ze zeggen dat de elektronische contactslot vervangen moet worden, dit is een super dure grap.

Ik weet geen raad meer met deze auto, iedere keer is er wat aan de hand, ik kan wel zeggen dat Renault echt super slechte elektronica heeft en ben ik een beetje klaar mee.

Wat is jullie advies na de reparatie? weet niet welke merk/type auto is dergelijk, in ieder geval beter dan de Franse troep

Ik hoor graag!

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Na de reparatie verder zoeken naar de oorzaak van de misfires.
Want dat contactslot is daar niet de oorzaak van.

En niet alle Franse auto's zijn troep. Ik ken diverse tevreden Renault rijders.
Ikzelf heb 18 jaar en ruim 2 ton met een Citroen gereden, zonder 1 elektronische storing.

Ahmed 1 (0), 3 jaar geleden

Beste,
Nog een kleine update.

We zijn even een tijd verder en nadat ik van alles en nog wat heb laten vervangen, o.a. contactslot, UHC module, en 2000 euro lichter, auto doet het nog steeds niet.

Nu komt de garage met “ vermoeden” dat de UPC module stuk is en tweedehands lijkt niet mogelijk te zijn want het moet ingeleerd en gecloond worden aan je auto, kosten 650 ex btw , ik geloof helemaal niets meer van.

Ideeën of suggesties zijn van harte welkom, misschien toch voor weinig geld de auto alsnog aan de praat te krijgen?

check

Beste antwoord, geplaatst door Heino4267 (200), 3 jaar geleden

Waarom twee parellelle topics over blijkbaar dezelfde auto?

Ahmed 1 (0), 3 jaar geleden

Topic kan gesloten worden, mijn excuus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.