391 bezoekers online

Renault CLIO 2007: Motorstoringslampje brandt af en toe

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M D8, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 82

Beste,

Sinds kort krijg ik te maken met een motorstoringslampje, die komt en gaat.

Het ging al de tijd goed, maar sinds paar dagen zodra de motor warm wordt, gaat de motorstoringslampje opeens knipperen tijdens rijden en daarna houdt het in, als ik meer gas geef bijv. boven de 3000 toeren voel ik een lichte trilling en opeens komt los,rijdt weer Oke en verdwijnt de storing.

Ik hoor graag als iemand een oplossing heeft!

Ahmed 1

Geplaatst door Ahmed 1 , lid sinds 12 jaar geleden

7 Reacties

0

oldford, 3 weken geleden

Het knipperen van de storingslamp (MIL) geeft aan dat er misfires zijn die de dure katalysator kunnen beschadigen. Een misfire is het ontbreken van een verbranding in een cylinder.
Het inhouden en trillen wat je volet klopt wel. De motor loopt op dat moment niet op 4 cylinders.

De oorzaken zijn talloos. Van een defecte sensor, via valse lucht, brandstofdruk problemen tot aan mechanische problemen. Dat wordt meten, helaas.
Bougie/Bobine lijkt me niet omdat de storing weer verdwijnt.

0

kaleido 1, 3 weken geleden

Uitlezen om te kijken voor een zoekrichting , voor de rest sluit ik me aan bij bovenstaand verhaal.

0

oldford, 2 weken geleden

En? Hoe is het met de patient?

0

Ahmed 1, 2 weken geleden

Aangezien de gekte met de Corona, ben ik nog niet naar de garage geweest, rijdt voor de rest wel prima, maar af en toe komt de storing wel terug en doet even vervellend( lichte trilling, af en toe geen vermogen, Max 3-4000 toeren).

Binnenkort volgt een update.

0

oldford, 2 weken geleden

Je neemt wel een flink risico dat je katalysator ook nog sneuvelt (en die zijn duur).

0

Ahmed 1, 1 week geleden

Beste allen,

Nou, slecht nieuws, auto doet het niet, wil niet starten, afgesleept naar de dealer in Den Haag en ze zeggen dat de elektronische contactslot vervangen moet worden, dit is een super dure grap.

Ik weet geen raad meer met deze auto, iedere keer is er wat aan de hand, ik kan wel zeggen dat Renault echt super slechte elektronica heeft en ben ik een beetje klaar mee.

Wat is jullie advies na de reparatie? weet niet welke merk/type auto is dergelijk, in ieder geval beter dan de Franse troep

Ik hoor graag!

0

oldford, 1 week geleden

Na de reparatie verder zoeken naar de oorzaak van de misfires.
Want dat contactslot is daar niet de oorzaak van.

En niet alle Franse auto's zijn troep. Ik ken diverse tevreden Renault rijders.
Ikzelf heb 18 jaar en ruim 2 ton met een Citroen gereden, zonder 1 elektronische storing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.