Na een lange rit van 250 km nam ik een korte pauze. Toen ik mijn auto wilde starten kreeg ik het alarmsignaal "stop" door met daarbij het accuteken. De stuurbekrachtiging werkte niet meer en ik heb onmiddelijk de motor stop gezet. Na een blik onder de motorkap bleek mijn multi-riem verdwenen. Deze lag onbeschadigd onder in de motor. Gelukkig was deze riem niet geknapt want dat heb ik al eerder gehad. De schade bedroeg toen 2500.- mijn complete kop moest toen gereviseerd worden (kleppen, spanrollen) Nu dus ± 60.000 km verder weer de multi-riem eraf. Hoe is dit mogelijk???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat je de eerste keer de distributieriem stuk hebt gehad.
misschien dat de multiriem na deze reparatie te slap is gespannen en zodoende van de poulies af heeft kunnen komen.
als alle poulies goed draaien en in lijn liggen en een eventueel aanwezige vrijloopkoppeling goed functioneert zou ik me niet te druk maken.
In ieder geval niet de oude riem weer terugplaatsen lijkt mij. Ik zou voor zeker gaan en een nieuwe riem plaatsen.
Ik weet niet of bij deze auto de dynamo ook een vrijlooppoelie heeft. Als dat zo is zou ik die (laten) controleren, die gaan vaak stuk. (Heb ik uit info van dit forum begrepen). Preventief vervangen van die poelie is ook een optie, zeker als de auto >150.000 km gelopen heeft.
17 jaar
Controleer of de poelie's goed in lijn liggen,die riem gaat er niet zomaar af dit heeft een oorzaak.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar