Renault Laguna: Niet aanslaan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16V (306.000 km)

Gisterochtend sloeg de motor niet aan, ook niet na 10+ keer starten dus heb toen de fiets maar gepakt.
Vanochtend weer hetzelfde verhaal, startmotor draait goed rond en ik hoor de pomp ook aanslaan maar starten lukt niet.
Nu heb ik wat problemen gehad met vervuiling van de injectoren (waarschijnlijk) en daarvoor moet de auto zaterdag naar de garage 100 km verderop. Een bevriende monteur meent dat één van de injectoren lekt en daardoor soms startproblemen geeft. Een maand geleden zijn alle bougies en 2 bobines vervangen en daarna startte de auto stukken beter tot dat dit moment aanbrak, de Eurogas gasinstallatie is ook doorgelicht en was in orde.

Vraag is nu hoe krijg ik hem aan de praat zodat ik de wagen naar de garage kan rijden, zijn hier trucjes voor of moet ik het eens met remmenreiniger/startspray proberen. Dat is al eens vaker voorgekomen een jaar geleden maar was sindsdien niet meer nodig, moet ik daarvoor de luchtinlaat aan de bovenzijde van het blok loskoppelen en daar inspuiten of kan dat ook zonder de slang los te koppelen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Frost

Geplaatst door Frost (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

slaat de toerenteller uit de 0 positie met starten? blijft de auto niet op startblokkering staan (ledje knipperd snel)?? hoeveel rijd je op benzine?of enkel op gas?
Misschien ie het raadzaam om een garage dichterbij huis te zoeken,al is het maar om even uit te lezen..

Frost (0), 12 jaar geleden

Goedenavond Maarten,

Of de toerenteller uit de 0 positie komt weet ik niet maar zal daar morgenmiddag naar gaan kijken. Wat hoort het te zijn?

Startblokkering is het niet denk ik want het ledje knippert niet snel en volgens mij helemaal niet meer tijdens het starten. Heb ook beide sleutels al geprobeerd. Misschien de accu even loskoppelen voor de zekerheid, maar denk niet dat dit het probleem is gezien de geschiedenis.

Ik rij de laatste tijd (half jaar) zo nu en dan wel stukken op benzine (maximaal 5% op 40.000 km jaarlijks) en heb in het laatste jaar ook een paar keer injectorcleaner gebruikt waarna hij weer beter startte (na een halve tank benzine leeg te hebben gereden). De dag ervoor heb ik minimaal een keer of vijf gestart en dat ging telkens direct prima.

Een garage in de buurt is idd ook een goed idee alleen ik had deze afspraak twee weken geleden al gemaakt. Als het niet lukt met de startspray of aanslepen dan moet ik maar in de gouden gids bladeren voor een garage in Den Helder e.o... een tip is welkom.

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

nou,je kan EEN BEETJE startspray proberen,slaat hij dan wel even aan,is het toch een brandstofprobleem. Zou zomaar kunnen dat de brandstofpomp van de benzine vast zit of zwaar draait...

Romano_p (0), 12 jaar geleden

Ik heb een soortgelijk probleem vorige week gehad met mijn megane break van 2000 met 273000 km.
Startmotor ging rond maar niet aan willen slaan, reservesleutels geprobeert en nog niets.

ANWB 1.5 uur bezig geweest en geen oplossing kunnen vinden.
Renault dealer ernaar laten kijken, 4 uur voordat een diagnose kon worden gesteld.

Bleek een draadbreuk vlak voor de computer/rekenunit. 30 minuten werk en uiteindelijk 300 euro lichter

Controleer of je ontsteking werkt en als dit niet het geval is dan kan het een draadbreuk zijn.
Succes

Frost (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de reacties,

Ben voor de zekerheid gisteravond lid geworden van de wegenwacht/anwb maar las na betaling dat ik de eerste 8 dagen niet op hulp hoef te rekenen tenzij ik 150 euro betaal.. zijn ze echt zo streng?
Net startspray gehaald en zal een poging doen, heb een garage gevonden met een website die me wel aansprak dus als het niet lukt dan ga ik ze bellen voor assistentie. Mijn vriendin heeft een 1.4 Yaris en het lijkt me niet een goed idee dat zij me gaat aanslepen met mijn 1300kg.

Ik zal beide opties opnoemen en hoop dan op de draadbreuk van Romano want als het de pomp is dan vrees ik dat ik maar eens iets anders moet kopen..

Frost (0), 12 jaar geleden

Geen succes met de startspray, lijkt ook wel alsof de startmotor wat minder fel klinkt maar dat is misschien niet zo vreemd na 30 keer starten sinds het probleem zich voordeed.

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Frost]Ben voor de zekerheid gisteravond lid geworden van de wegenwacht/anwb maar las na betaling dat ik de eerste 8 dagen niet op hulp hoef te rekenen tenzij ik 150 euro betaal.. zijn ze echt zo streng?[/quote]
nee,zo streng zijn ze niet. Je hebt gelijk recht op sleutelhulp,maar nit op transport of vervangauto. Dit is een voorwaarde om te voorkomen dat mensen in groningen een auto kopen met defecte motor en hem dan naar hun eigen garage/huisadres in limburg getransporteerd willen hebben op de kosten van de ANWB. Gek zijn ze niet natuulijk! Je kan dus gewoon bellen voor (sleutel)hulp!

Probeer eens met een startaccu erop aangesloten. ls je dan nog niks krijgt,ook met startspray is er ook geen vonk. Brand het motorlampje wel met contact? Komt de toerenteller uit de 0 met starten?of nog niet gecontroleerd?

Frost (0), 12 jaar geleden

Goed om te weten dat ik wel gewoon een beroep kan doen zonder gelijk 150 euro lichter te zijn.
De toerenteller komt niet omhoog met het starten, motorlampje gaat wel branden. De auto is vanmiddag weggesleept naar een vakgarage hier in den Helder, ben benieuwd of ze bij het uitlezen iets vinden.
De afspraak voor een nieuwe injector heb ik maar afgezegd.

Jullie horen het als ik meer weet...

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Laat ze dan maar eens de BDP (toerental) sensor EN stekker daarvan controleren. Laat maar horen als je iets weet.

Frost (0), 12 jaar geleden

De auto staat weer voor huis, ze hebben de stekker en BDP sensor vervangen waardoor hij weer starten wil.
Waarschijnlijk dat het de vorige paar keer ook veroorzaakt werd door deze sensor of de aansluiting...

Binnenkort nog de injector en dan is het hopelijk even over, ook al is het wel interessante materie...;)

Bedankt!

Ed Ang (0), 12 jaar geleden

Interessant is het altijd wel, behalve als die interesse je natuurlijk klauwen met geld kost :)

Frost (0), 12 jaar geleden

:D
Gelukkig viel het mee, voor 160 E loopt hij weer als toen ik hem kocht.
Hij loopt op nu ook niet meer op drie poten 's ochtends vroeg (op benzine), geeft ook geen rookpluimen meer.
Het wegrijden is nu wel een stuk minder spectaculair, denk dat ik eerst even door rijd zonder de injector te vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.