Hoi,ik heb een clio uit 2003 met 80.000 km op de teller en die loopt niet mooi gelijkmatig op,als je rustig rijdt en een klein beetje versneld voel je hem wat hakkelen,bougie's vervangen zonder resultaat,als ik volgas intrap is er niets aan de hand zit hier ook zo'n egr klep op?? de eigenaar zelf voelt hier niets van maar ik wel,dus wil ik dit in orde hebben,benzine filter is ook vervangen ook heb ik er een flesje brandstofsysteem reiniger voor injectie motoren erin gegooid.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gasklep 'n keertje schoonmaken. Wil nog wel eens wat aanlag op de rand zitten. Zijn ze gevoelig voor.
brander er (afentoe) geen storings lampjes?
sensor spruitstukdruk wil weleens vervuild raken bij de 1.2
@cliodennis :) veel plezier... bij de d7f zit de smoorklep IN het inlaatspruitstuk als die vervuild is zou hij ook de neiging hebben tot snel uitvallen stationair en lager stationair lopen
nee hoor, er branden geen storingslampjes en hij loopt mooi rustig stationair en heeft nog nooit afgeslagen
17 jaar
[url=http://imageshack.us][img]http://img413.imageshack.us/img413/6268/...[/img][/url]
DEVVO : @cliodennis :) veel plezier... bij de d7f zit de smoorklep IN het inlaatspruitstuk
Hoezo zit hij erin???
Zit er toch echt buiten...
17 jaar
hmmm ja maar dit is een 8 klepper denk ik...
die clio waar het hier om gaat is een 16klepper neem ik aan :)
das de d7f heb je ook een onweize bougie dop nodig om bij de bougies te komen dik vet zwart inlaatspruitstuk in you face als je de kap open maakt
d4f = 1.2 16v
d7f = 1.2 8v
Bij alle 2 los........
[url=http://imageshack.us][img]http://img241.imageshack.us/img241/7716/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img241.imageshack.us/img241/8291/...[/img][/url]
17 jaar
Is er al een oorzaak gevonden voor het niet gelijkmatig optrekken? Wij hebben een Kangoo met een d4f motor, en die lijkt hetzelfde probleem te hebben, de omschrijving klopt precies! Gisteren ermee bezig geweest, wilde benzinefilter vervangen, maar kan dat ding nergens vinden. Ik heb de brandstofslangen van tank tot motor helemaal bekeken, maar nergens iets dat op het filter lijkt! Zit dat filter in de tank of onder de achterbank?
Verder heb ik ook al geprobeerd de gasklep schoon te maken, maar daar kan ik niet met goed fatsoen bij. Ik heb het luchtfilter er ag gehad, maar dat is niet genoeg. Kan ik nog meer (makkelijk) demonteren zodat ik er beter bij kan?
Verder viel de staat van de bougie kabels mij erg tegen. Ik wilde de bougies ook vervangen, maar bij het eruithalen van de kabels, braken de kunststof delen van de kabels af, waardoor ik ze niet meer op de goede manier er uit kon halen. Een eerdere monteur heeft hier ook al eens mee gezeten denk ik, aangezien er nog maar 1 kabel was die nog heel was. Hierdoor heb ik een klein beetje aan de kabel zelf getrokken met als resultaat dat ik de kabel een stukje uit de dop trok! Na verder bestuderen van de kabels (heb de bus die over de bougie valt uit elkaar gehaald en bleek dat de verbinding tussen de kabel en het kokertje niet vast zat). Ik ga er nu dus nog een nieuwe set bougiekabels op zetten 160 ex btw!!) en hoop dat het ''stotteren'' dan over is.
Mocht dit niet baten, wat zou ik dan nog meer kunnen checken? Ook ben ik erg geinteresseerd naar de plaats van het brandstoffilter.
Ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Maarten Trilsbeek
16 jaar
Als de kabels zo slecht waren, lijkt dat haast wel het probleem. Ze zijn alleen compleet te vervangen.
Het filter zit in de tank. Er zijn meer renaults die dit hebben. Die vervang interval is dan 240.000 km !! Is wel compleet element.
16 jaar
[quote=m.a. trilsbeek]Is er al een oorzaak gevonden voor het niet gelijkmatig optrekken? Wij hebben een Kangoo met een d4f motor, en die lijkt hetzelfde probleem te hebben, de omschrijving klopt precies! Gisteren ermee bezig geweest, wilde benzinefilter vervangen, maar kan dat ding nergens vinden. Ik heb de brandstofslangen van tank tot motor helemaal bekeken, maar nergens iets dat op het filter lijkt! Zit dat filter in de tank of onder de achterbank?
Verder heb ik ook al geprobeerd de gasklep schoon te maken, maar daar kan ik niet met goed fatsoen bij. Ik heb het luchtfilter er ag gehad, maar dat is niet genoeg. Kan ik nog meer (makkelijk) demonteren zodat ik er beter bij kan?
Verder viel de staat van de bougie kabels mij erg tegen. Ik wilde de bougies ook vervangen, maar bij het eruithalen van de kabels, braken de kunststof delen van de kabels af, waardoor ik ze niet meer op de goede manier er uit kon halen. Een eerdere monteur heeft hier ook al eens mee gezeten denk ik, aangezien er nog maar 1 kabel was die nog heel was. Hierdoor heb ik een klein beetje aan de kabel zelf getrokken met als resultaat dat ik de kabel een stukje uit de dop trok! Na verder bestuderen van de kabels (heb de bus die over de bougie valt uit elkaar gehaald en bleek dat de verbinding tussen de kabel en het kokertje niet vast zat). Ik ga er nu dus nog een nieuwe set bougiekabels op zetten 160 ex btw!!) en hoop dat het ''stotteren'' dan over is.
Mocht dit niet baten, wat zou ik dan nog meer kunnen checken? Ook ben ik erg geinteresseerd naar de plaats van het brandstoffilter.
Ik hoop dat iemand van jullie mij verder kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Maarten Trilsbeek[/quote]
Bovenstaand ''probleem'' zit nog steeds in de kangoo. Hij schokt niet erg, maar voor mij is het waarneembaar. Verder valt mij op dat het verbruik nu niet echt overeenkomt met wat ik verwacht van een 1.2 16V. In de kou van een paar weken geleden, deed hij op alleen korte afstanden 1:10. Kan ik nog inkomen. De auto maakt zelden afstanden langer als 5 km. Laatst de auto voor een langere afstand meegenomen. Voor vertrek afgetankt, bij terugkomst weer afgetankt. 160 km gereden op 100km/uur en 120 km/uur wegen. Verbruik: 1:11.4. Dat vind ik voor een lange afstand toch wel wat fors.
Ik krijg geen storingsmelding op het dashboard. Laatst is de computer uitgelezen bij een universele garage, geen foutmeldingen maar hij vond dat de tweede lambdasensor geen mooie (constante) waarde afgeeft. De absolute waarde is niet heel erg raar. We moeten het nog even navragen bij Renault.
Hebben jullie een idee of dit het probleem zou kunnen zijn? Ik kan hem natuurlijk (laten) vervangen en hopen dat het dan over is. Ik heb geen idee hoeveel zo'n sensor kost.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar