Renault Laguna: noodloop

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Motor gaat in de noodloop: ongeveer 4000 toeren en geen reactie op het gaspedaal. Alleen bij warm weer en hoge belasting (Caravan trekken).
Na ongeveer 1 uur afkoelen is alles weer normaal. Tijdens vakantie op aanraden van plaatselijke Renauldealer nieuw gasklephuis in laten bouwen.
Hielp niet. Volgende dag weer noodloop. Eigen dealer zegt dat er 5 mogelijke oorzaken zijn:
1. Stekker gasklephuis, 2. Gasklephuis, 3. bedrading omleggen, 4. gaspedaal weerstand, 5. RE inspuiting.
Ik heb sterk de indruk dat alle 5 niet helpen, omdat een warme motor (bij hoge buitentemperatuur of wegvallen van de rijwind bij stoplichten e.d.) de oorzaak is.
Is er iemand die alle 5 punten heeft laten aanpakken? Is het probleem dan opgelost? Ook bij warm weer en anderszins heel warme motor?

pl 24

Geplaatst door pl 24 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ejnn (0), 13 jaar geleden

Ik zou eerst de stekker vervangen en meteen de bedrading omleggen. Dan zou ik kijken na iets anders, want er zit al een nieuwe gasklephuis op.

maurice1982 (0), 13 jaar geleden

Je melding zegt mij al genoeg. Ik heb het verhaal al eens meegemaakt met mijn eigen Laguna uit 2002 met 1.8 16V op LPG. Ook bij mij altijd met warm weer. Storingsmeldingen gaven problemen met het aanstuurcircuit van de gasklep.

Elke week hebben ze wel weer wat vervangen. Ze wisten het zelf ook niet meer.


Alles wat ze vervangen hebben,

-4 bobine's
-4 bougies
-inspuitcomputer
-nieuwe software
-smoorklephuis
-kabelboom
-er zijn nog enkele draden omgelegd
-3 sensoren zijn vervangen vraag we niet welke..

En de storing bleef terug komen..

En het enige wat die beste man bij renault mij kon vertellen was,

"er zijn vele wegen die naar rome leiden"

Die beste man wou toen nog maar even de rekeneenheid van de airbag vervangen want volgens hem was nu toch echt dat het probleem.. Moest er toen wel om lachen. Ze waren gewoon onderdelen aan het vervangen in de hoop dat de storing niet meer terug kwam. Heb die beste man toen maar sarcastische gevraagd om ook maar de trekhaak te vervangen want misschien zat het probleem daar wel in..


Uiteindelijk hebben we de auto maar verkocht.

Succes!

pl 24 (0), 13 jaar geleden

Bedankt Maurice voor je "bemoedigende" woorden. Eerlijk gezegd had ik al zo 'n bang vermoeden dat het zo zat. Ik denk dat de meesten die van alles hebben laten vervangen denken dat het is opgelost, maar dat het dan komt omdat de zomer voorbij is. Die van mij loopt nu weer als een zonnetje, terwijl de kwaal bij de hoge zomertemperaturen regelmatig terugkwam. Ik rij nu door tot de volgende zomer denk ik, maar laat de Renaultgarage geen onderdelen meer vervangen.
Ik heb trouwens bij de garage geprotesteerd. Zij hebben voor 630 Euro het gasklephuis vervangen en daar heb ik vervolgens niks anders voor terug gezien dan steeds dezelfde terugkerende ellende. BOVAG-garantie zegt ook niks. De BOVAG zegt doodleuk: U heeft garantie op de reparatie, niet op het mankement.
In ieder geval lijkt een andere auto een goed idee, maar ik ga voorlopig nog even door met de Laguna. Het wordt per slot van rekening winter. Maar ja, mocht nu gaan blijken dat hij niet tegen de kou kan dan wordt het echt: adieu, Laguna.

ejnn (0), 13 jaar geleden

Dan de vraag stellen, los het mankement maar op dan, misschien zijn de;

-4 bobine's
-4 bougies
-inspuitcomputer
-nieuwe software
-smoorklephuis
-kabelboom
-er zijn nog enkele draden omgelegd
-3 sensoren zijn vervangen vraag we niet welke..

wel kapot. Welke sensor zou kapot zijn, wat stelt u voor? Ik heb daar toevallig allemaal nog garantie op, want vorig jaar augustus zijn ze allemaal vervangen.

Ik geef bij een renault dealer niet zo gauw op, en dat weten ze gewoon !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.