hallo iedereen ik heb een vraag over men twingo ,vorige week zijn de koppelingsplaten vernieuwd en de oliekering (weet niet of ik het goed schrijf mijn excuus) vervangen, maar nou zag ik elke keer olie onder de auto liggen en heb ook het probleem gevonden (ZIE FOTO) maar nou is mijn vraag heeft het te maken met die 2 zaken of is dit iets heel nieuws voordat ik heibel ga maken daaro alvast bedankt[url=http://imageshack.us/photo/my-images/20/2011236060.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/20/...][img]http://img20.imageshack.us/img20/8772/20...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het lijkt erop dat de kering van de as scheef zit,als deze vervangen is ff terug gaan
ook als dit niet de kering is die ze vervangen hebben want als ie blijft lekken zit je binnen kort zonder bak olie
Bedankt voor je antwoord ze hebben de kering
Van de koppeling vervangen ,en over de lekkage van de olie nog een vraag
Je hebt het over bakolie , dit is weer andere olie als de gewone motorolie zeker,
Omdat ik geen ander resevoir zie zitten voor olie ben À technisch sorry daarvoor
13 jaar
De oliekeering die ze vervangen bij een koppelingswissel is de krukaskeering, dus de as die uit je motor komt naar de bak toe, dit is namelijk de enige manier om er bij te kunnen en als de bak er toch af is dan word deze meestal vervangen.
Naar welke keering zitten we nu te kijken?
Deze zit er in elk geval niet goed in, hele rare passing zo te zien.
Is het bakolie of motorolie wat er lekt?
Motorolie is vaak wat zwart en ruikt een beetje gebruikt, trek je peilstok er uit en vergelijk het.
Bakolie is helder geel of soms rood van kleur, hoort redelijk schoon te zijn en met een zeer sterke geur.
De Twingo is 75w/90 geloof ik en dat is heldergeel, speciaal voor franse auto's...aldus zo is mijn ervaring.
Het stinkt wel heel erg maar is wel zwart de olie ,en de keering
Is waarschijnlijk die van aandrijfas die gaat er naar binnen En het is heel druppelgewijs en alleen na het rijden omdat het dan dunner word denk ik , en zelf de keering Naar binnen slaan voorzichtig hoorde ik net iemand zeggen daarom
13 jaar
Als de situatie op de foto een aandrijfas is, heeft dit niets te maken met de reparatie van de koppeling.
Afgaand op de foto:
Op de foto lijkt de as excentrisch te zitten, waardoor hij de oliekeerring scheef duwt.
Die scheef zittende oliekeerring is dan geen oorzaak, maar een gevolg van een niet op zijn normale plaats zittende as.
Dat duidt er op dat er iets niet goed zit in de versnellingsbak (een lager?).
Je lost dat niet op met een nieuwe oliekeerring, daarvoor moet verder worden gekeken.
13 jaar
dat is idd juist, hier zou je even mee naar een expert moeten, een goede autoservice of de dealer vakgarage die er even goed naar kijken niet naar een fastfitter of zo.
Want de as zit er niet goed in of de keering zelf is zo niet te zien. als het de aandrijfas is die lekt dan is het vreemd dat de olie zwart is want bakolie hoort schoon te zijn, tenzij het verbrand is.
Niet mee doorrijden in ieder geval anders kost het je bak en of een dure reparatie.
Bedankt iedereen ik heb er goed naar gekeken met iemand
Paar klapjes op gegeven en hij lekt niet meer , het is een soort schroefplaatje ofzo
Hij is gestopt met lekken gelukkig bedankt iedereen
13 jaar
nee dat is geen schroefplaatje is gewoon een ronde ijzeren keerring,die niet op z'n plek zat, misschien bij het verwijderen van de steekas beetje mee naar buiten getrokken,houd hem effe in de gaten want ik heb zo'n vermoeden dat ie nu te los erin zit omdat ie scheef heeft gezeten en alsnog even vervangen moet worden,vervangen stelt weing voor.
13 jaar
Ja ga het zeker in de gaten houden bedankt voor de hulp allemaal
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar