Forumleden:
Na distributieriem breuk heb ik een andere kop gemonteerd,loopt perfect maar het probleem nu is dat het blok veel olie gebruikt (carterdruk).
Compressie gemeten alle vier ruim voldoende .
Iemand een idee wat hier aan het handje is ?.
Elke suggestie is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien de zuigers toch een tik gehad waardoor de drijfstang iets krom is?
of de nieuwe kop heeft slechte klep rubbers?
groetjes jan.
Kleprubbers zijn vervangen, wat betreft drijfstang krom? lijkt me iets teveel van het kwade.........................
13 jaar
maar waarom anders na de gebroken rien op eens zoveel olie gebruik.
en ja het is iets tevel van het kwade maar ik kan niks anders bedenken.
heb een astra 16 v rijden heeft lekke koppakking gehad en zuipt daarna olie ga daar ook van uit dat de zuiger of zuiger veren een tik gehad hebben dus zo doende miojn idee.
groetjes jan.
[quote=hebru]Na distributieriem breuk heb ik een andere kop gemonteerd,loopt perfect maar het probleem nu is dat het blok veel olie gebruikt (carterdruk).[/quote]
Te hoge carterdruk? Hoe heb jij dat vastgesteld?
Als dat komt door teveel carterdruk onderin (je ziet dat bv. doordat er druk staat op je oliepeilstok), lekt er uitlaatgas langs de zuigerveren naar het ondercarter. Waarschijnlijk zitten dan één of meer zuiger-compressieveren vast, waarvoor je een Flush kan toepassen (of eentje gebroken, maar dan helpt alleen vervangen).
Als dat komt door teveel carterdruk bovenin (je ziet dat doordat de oliedop blaast als je hem losmaakt), is er m.i. iets met je kleppen of kop niet in orde.
13 jaar
Motor er uit,nieuwe erin...........................
12 jaar
Bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar