Renault Master: olielampje gaat branden op 2000 toeren

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500 dci 120 pk 6 vit

heb hier een master met 38.000 kms op waarvan het olie lampje gaat branden op ong 2000 toeren
olie en filter vervangen
oliedrukkontakt vervangen (alles origineel renault)
zonder resultaat
waneer ik het kabeltje loshaal is het probleem opgelost dus de foutmelding komt wel degelijk van het oliedrukkontakt
nu start en loopt deze als nieuw ,niet verwonderlijk natuurlijk met maar 38.000 kms op de teller
smering is er wel degelijk ,door de olievulstop kan ik zien dat de nokkenas vettig is dus ik vermoed dat bij een hoger toerental de oliedruk daald
de turbo staat in ieder geval niet vettig ,ik dacht mischien dat er hier een probleem met de lagering zou kunnen zijn maar daarvoor zijn er eigentlijk geen verdere aanwijzingen
de wagen trekt goed rookt niet en gromt of reuteld niet abnormaal
herkend iemand dit probleem ?
ik kan natuurlijk de hele handel open maken maar dan zou ik als een blinde in een plas slaan ,omdat ik geen idee heb waar te zoeken
mogelijk oliepomp of overdrukventiel maar het is dan weer raar dat warm of koud geen verschil maken , dat zou je dan wel verwachten ivm de vloeibaarheid van de olie
GEEN FOUTCODE S AANWEZIG
graag hulp
mvg
peter

MAXIM

Geplaatst door MAXIM (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Master? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

MAXIM (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik heb de oplossing gevonden
Het blijkt dat voor een paar dagen de platte riem tussen distributiedeksel is gedraaid
nu hebben ze onderweg in een renault garage een nieuwe dichting en riem geplaatst olie en filter vervangen
En nu komt het , DE DISTRIBUTIETANWIELEN HEBBEN EEN STUK VAN DE RIEM OPGEVRETEN, en vermalen
Ik heb de oorzaak gevonden na demontage van het dekseltje van de waterpomp
er lag in een hoekje een zwarte massa en bij beter kijken bleek dit allemaal vermale platte riem te zijn
restanten zaten tussen distributietandwielen dus de AANZUIGFILTER in het karter ZAT VERSTOPT waardoor er onvoldoende doorstroming was bij hoger toerental
dit alles als gevolg van een alternatorriem met maar 37.000 kms op een wagen van ong 1.5 jaar
het zal je maar overkomen.
gelukkig neemt renault hierin zijn vrantwoordelijkheid en word de herstelling onder waarborg uitgevoerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.