Renault Master: Gloeilampje gaat aan uit en weer aan, motormanagment storing?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 DCI

Beste sleutelaars,

Ik heb een Renault Master waarvan als ik hem start het voorgloeilampje gaat branden, weer uit gaat en na het starten weer aanspringt en blijft branden.
Is dit lampje ook het motormanagement storing lampje? of werkt het voorgloei systeem niet goed?
Gloeid deze motor bij de huidige temperatuur uberhaupt wel voor?
De motor start overigens goed en heeft gewoon normaal vermogen, rookt niet, kan er niks vreemds aan ontdekken.

Alvast bedankt voor het mee denken.

ennovations

Geplaatst door ennovations (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Master? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

bedrading eerst controleren
oxidatie op een verbinding geeft een weerstand en dan heb jeeen storing

marwess (0) PRO, 16 jaar geleden

kijk maar eens goed in de zekeringkast best kans dat de 70amp zekering doorgebrand is komt wel vaker voor of gewoon een gloeibougie stuk

gr
martin

abc (0) PRO, 16 jaar geleden

is idd ook je motorstoringslamp dus ff uitlezen

ennovations (0), 16 jaar geleden

Nou tot op heden niks vreemds kunnen ontdekken in de bedrading of zekeringen. Ik laat de auto donderdag uitlezen.

ennovations (0), 16 jaar geleden

Vandaag laten uitlezen. Er zaten enkele storingen in het geheugen. Na het wissen van het geheugen kwamen deze niet meer terug.
Voorlopig niks aan de hand dus.

Frankyboy12301 (0), 6 jaar geleden

Ik haal een oud lijntje terug boven. Ik heb een Master 3.0 DCI van 2004 met 140pk. Sinds enige tijd blijft de gloeilamp samen met een andere krul branden na koude start. Eens de motor warm heeft en ik die herstart blijven de 2 lampjes uit. Zou dit een gloeikaars kunnen zijn of het gloeirelais, of ook eens in de zekeringskast zien voor een slecht contact ?

Heino4267 (200), 6 jaar geleden

Gezien de leeftijd van je auto zouden ook 1 of meer gloeibougies slecht kunnen zijn.
Om daar achter te komen kan je meten met een Ampèretang wat de gloeistromen zijn voor elke gloeibougie en die stromen vergelijken, of de aansluiting van alle gloeibougies losmaken en op elke gloeibougie een weerstandsmeting doen van de aansluiting naar het motorblok.
Dan komen slechte of defecte gloeibougies meteen bovendrijven door een te hoge weerstandswaarde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.