👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Heb een vraagje over olie peilen van de automaat bak. Moet je dat doen met draaiende motor of met de motor uit? Tevens nog een vraagje, automaat schakelde slecht, dus garage heeft olie vervangen, deze was er slecht aan toe. Rij ik ermee schakeld perfect niks op aan te merken tot een paar dagen verder.... begint ie weer te schokken niet zo slecht als eerst maar niet zo best meer als net de het vervangen van de olie.
Moet ik nou nog een keer de olie laten vervangen in de hoop dat de rest van de olie de nieuwe olie heeft vervuild? Want ik las dat bij vervangen van de olie iets meer dan 3 liter word vervangen maar er gaat meer dan 7 liter in.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als jouw bak een peilstok heeft dan hoor je meestal te peilen met draaiende warme motor in P.
Als je een instructieboekje hebt, dan staat het daarin. Bel anders even de garage.
Heeft je bak geen peilstok dan kan alleen de garage peilen met een meetkast bij 60 graden. Je auto zal dan ook eerst een tijd moeten afkoelen tot deze onder de 60 graden is.
Het klopt dat er vaak maar grofweg de helft van de ATF (olie) er uit komt.
Als je je bak wilt redden zou ik minstens nog een keer verversen tot de olie weer mooi rood is. Als het even kan zelf doen want bij de garage is duur. Er gaat Dexron-II in (Dexron III mag ook).
Ruikt de olie verbrand dan is het foute boel en kun je wel stoppen.
Wat is de kilometerstand? Het kan zijn dat vanwege slecht onderhoud het hydraulisch blok vervuild is waardoor je schakelproblemen krijgt. Die kan worden schoongemaakt. Garage Risseeuw in Arnhem kan ik je aanbevelen. Deze reviseert ook met als resultaat beter dan nieuw.
Ja ik heb wel een peilstok ,en het instructie boekje maar daar stond het niet in, of bij wel of niet lopende motor.
Maar ik laat hem vandaag nog een keertje vervangen kijken wat ie dan doet. Verder de hogere versnellingen doet ie wel netjes, maar van 1 naar 2 niet, en het afremmen op de motor door van D naar 3 te gaan is niet soepel.
18 jaar
Bonkerig van 1 naar 2 kan duiden op een onjuist oliepeil en van 4 terug naar 3 is bij sommige Renault-automaten een bekend issue met de software die wat te enthousiast bezig is.
Echter, waarschijnlijk heb je helemaal geen Renault-automaat maar een Aisin Warner. Dat zou verklaren dat die van jou een peilstok heeft want dat hebben Renault-bakken volgens mij niet meer.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Saf...
De motor is van Volvo en de bak van AW.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar