wij hebben bij deze auto vandaag het hydraulische blok in de automaat vervangen maar komen er nog niet helemaal uit met het oliepeil van de automaatbak wie weet hier de juiste procedure voor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ga uit van een dp0 bak. Onder de bak zit een dubbele plug. De buitenste is om af te tappen en de binnenste om te peilen.
Het werkt als volgt, Laat de motor warm draaien tot 60 graden +/- 1 graad en draai dan met draaiende motor de binnenste plug er uit en hou er een bak onder. Er moet nu meer dan 0,1 liter uit lopen.(dit is alleen het stromende gedeelte dus als het begint te druppen telt het niet mee)Als er 0,1 liter of meer uit komt is hij op peil. Zo niet dan moet er 0.5 liter bij en moet hij worden afgekoeld ttot 50 graden en dan weer opwarmen tot 60 +/-1 en weer peilen. Stroomt er nu 0,1 liter uit dan is het goed zo niet moet je weer afkoelen etc. Dit net zo lang dat er 0,1 liter uit komt.
Begin maar met ongeveer 2 a 2,5 liter.
Helemaal goed Sjaak als je bedoeld dat de olie van de transmissie 60 graden moet zijn.
De olie die erin moet is D3 syn van ELF (3,5 liter). Maar als je de documentatie niet hebt van deze bak, dan heb je het speciaal gereedschap om de veer af te stellen ook niet.
we hebben de olie erin maar er zal wel iets niet goed zitten de auto wil alleen maar achteruit wie heeft hier ervaring mee
Ja bedoelde ook de bak Henkie. Verkeerd neergezet. Bak olie moet 60 graden zijn.
Albert ik denk dat je de regelschuif die op het hydro blok zit niet goed hebt gemonteerd.
Je zou eigenlijk even documentatie op moeten vragen bij de dealer want zoals Henkie al zei moet je de veer ook met speciaal gereedschap afstellen.
ja degene die het weet bij de dealer is op vakantie maar we halen het weer los hoe dien je die schuif dan precies te monteren
alvast bedankt voor de antwoorden groeten garage oene
Als ik jou was bracht ik de auto naar een dealer. a; Je moet diagnoseapparatuur hebben om de exacte temperatuur uit te lezen b; je hebt speciaal gereedschap nodig c; bij een nieuw hydraulisch blok hoord ook nieuwe software geprogrammeerd te worden.
hij loopt weer goed,we hadden de regelschuif die in het hydraulisch blok zit niet goed in de schijf gemonteerd. bedankt allemaal voor de snelle reacties.
bij mij moet ook de hydrolischeblok vervangen worden , hoe kan ik met jullie in kontakt komen en hoeveel gaat het mij kosten.
19 jaar
Wat wil je weten? Ga je het zelf doen of laat je het doen?
ik wil het laten doen , de dealer geeft hele vage antwoorden ik vertrouw het niet echt ik vind het heel raar als er pas 2 jaar een nieuwe automatische transmissie ( 3500 euro ) in zit en nu al de hydroblok stuk is en de dealer geeft geen oorzaak zo heb ik de kans dat ik om de 2 jaar dezelfde reperatie moet verichten.u kunt mij bereiken op email : urfali@urfa.org
19 jaar
Het is nu helaas eenmaal zo dat het toch nog wel eens voor komt dat deze hydro blokken problemen geven. Het is wel vervelend dat dit dan na een nieuwe bak weer gebeurt. Een echte oorzaak aangeven is ook moeilijk omdat je er niks aan kan beinvloeden. Wat ik je wel als tip kan geven is dat als ze het kogelveerblad opnieuw volgens werkplaatshandboek methode afstellen problemen ook wel eens opgelost worden. Alleen ben je aan tijd toch ook wel weer een uurtje kwijt met nieuwe olie.
Ik kan je dit alleen niet garanderen dat dit de oplossing is, soms helpt het maar in de meeste gevallen zit het toch in het blok. Wat voor storing heb je eigenlijk?
Als de motor koud is gaat de automatische transmissie op noodprogramma soms gaat dat met een hele klap ,maar meestal heel rustig.wat ik wel merk is dat als de motor koud is bij het schakelen de toerental eventjes hoog wordt zoals je bij een normale schakelbak tijdens het schakelen eventjes meer gas geeft.
Maar als de motor op tempratuur is en ik heb de motor uit en weer aangezet is het hele probleem opgelost het is dus alleen waneer de motor koud is.De dealer heeft de auto uitgelezen en daar kwam uit dat de hydroblok het probleem is alleen kunnen ze dat niet grananderen dat het dan over is ze zeggen dat het ook aan iets anders kan liggen , wat ik wel vreemd vind is dat als de hydroblok stuk is dan moet hij dat probleem toch ook geven als de motor warm is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
19 jaar
@Urfali_63; van welk bouwjaar is jouw auto? De klacht van jouw past nl meer bij een AD4 dan bij een DP0.
ik heb een Laguna 2.o rxt lpg(g3) van 1999
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar