Ik heb sinds 3 maanden een Renault Megane Scenic uit 1998. Ik heb sinds september 3 kleine kinderen, dus dit leek me dan wel een handige auto. Dat is ook wel zo, maar als de auto in "the middle of nowhere" niet start en je hebt 3 kinderen achterin zitten, dan is ie toch vrij onhandig. Zeker als de oudste van bijna 3 jaar dit al redelijk meekrijgt en lichtelijkin paniek raakt. Nou staat de auto al sinds vorige week dinsdag bij de Renault garage in Sittard en niemand weet wat er aan de hand is. Er kunnen geen fouten worden uitgelezen, het ligt niet aan de accu, niet aan de bobine, niet aan de bougies, niet aan de startmotor.
Ikzelf heb altijd het idee gehad, dat er iets met de startonderbreker aan de hand was. Als ik namelijk eerst de auto startte en daarna de kinderen in de auto zette, was er meestal geen probleem. Ontgrendelde ik eerst de auto, zette ik de kinderen erin en wilde ik daarna wegrijden, dan haperde hij vaak. Soms wilde ie helemaal niet starten, of heel moeizaam. Terwijl het lampje van de startonderbreker gewoon uit was en dus niet knipperde. Begin november ging ik even naar de friture, niks aan de hand toen ik thuis wegging. Ongeveer 10 minuten later kom ik uit de friture, ontgrendel de auto, start...maar niks. Dan wil hij wel, maar op laatst springt hij gewoon niet aan. Alsof hij geen benzine krijgt of zo. Ik ben maar uitgestapt, heb een paar keer op de sleutel geduwd om de startonderbreker aan en uit te zetten en na 3/4 keer proberen ging ie toch aan. En dit gebeurde daarna vaker. Maar afgelopen week stond ik stil op mijn werk en vond ik het wel welletjes en heb ik hem naar de Renaultgarage laten brengen. Gelukkig startte hij daar ook niet, want daar werd ik al raar aangekeken toen ik zeit dat ik dacht dat het aan de startonderbreker lag. Zaterdag ben ik nog eens gaan kijken en toen zeiden dat dat best wel eens kon, maar dat ze verder ook nog geen idee hadden. Gisteren heeft mijn vrouw nog gebeld, maar nog altijd geen oplossing. Ik vind het nou toch wel lang duren. Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Voor elk probleem zal toch zeker wel een oplossing zijn. Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vliegwielsensor al eens vervangen ?
Zou dit niet uitgelzen moeten kunnen worden als storing?
17 jaar
meestal wel, maar je zou de eerste niet zijn waarbij deze storig niet meer in het geheugen stond.
Staat de wagen bij een garage van Kerres?
Zoja, zoek dan eens naar een andere.
Als je op"Kerres"zoekt op deze site vindt je vast wel info over een alternatief.
17 jaar
Je bedoelt een andere garage? Denk je dat die het probleem sneller heeft opgelost? Ik vind het inderdaad erg lang duren en ik hoor maar niks en als ik zelf bel weet niemand wat. Terwijl als ik mijn vorige auto naar de reparateur bracht, ik inderdaad van alles heel goed op de hoogte werd gehouden.
17 jaar
Is het een garage van Kerres?(hebben slechte reputatie)
Spreek in ieder geval af dat ze boven de ...Euro bellen en niet meteen repareren.
Loop er regelmatig eens binnen en informeer belangstellend naar de vorderingen.
BDP-sensor staat idd niet altijd in het storingsgeheugen.
17 jaar
Zojuist "toevallig" een belletje van Kerres. Het probleem zou nu toch de accu zijn. Dit was geen originele en ze gaan hem vervangen. Het zal me benieuwen. Zou dit toch echt kunnen? En kan het zo zijn dat dit een week heeft moeten duren? Ik heb gelukkig nog nooit iets groots kapot aan een auto gehad, dus voor mij is het allemaal vrij nieuw. Ik heb altijd Mazda gereden, maar in vergelijking met een Scenic uit 1998 was een Premacy nu voor mij te duur. En daarom rijd ik nu dus geen Mazda meer. Maar ik begin langzaam maar zeker spijt te krijgen.....maar ja als de auto dadelijk weer top werkt, is dit natuurlijk allemaal erg voorbarig. Op het startprobleem na, was de Scenic natuurlijk lekker luxe.. met 3 kids achterin toch voldoende ruimte over hebben. En dat voor een goede prijs, die door een gezin met 3 kinderen en een normale baan gewoon betaald kon worden.
17 jaar
Als de accu slecht is kan het zijn dat de spanning te ver daalt tijdens het starten waardoor er onvoldoende spanning is om de elektronika goed te laten werken. Gezien de tijd die men nodig heeft gehad is het misschien een beetje gokken van hun kant. Maar eerlijk is eerlijk een fout er helemaal uit meten kost veel tijd en geld.
Laat ze die accu nog maar even bewaren, kan 'ie weer terug als het niet de oorzaak was.
Houdt die vliegwiel- of BDP-sensor even in het achterhoofd.
Als die vervangen moet worden moet dat met stekker en al.
17 jaar
Is er ook goed gekeken naar de 2 massa kabels aan de zijkant van het blok ?
bij de distributie zijde zit een grote massa strip en daaronder 2 kleinere massa kabels,deze willen weleens slecht contact maken,waardoor de auto of niet start(geen vonk) of stilvalt.
Geef al deze suggesties maar door.
Met al deze hulp zal het ze toch wel moeten lukken!
Wat is de status op dit moment Maurice?
17 jaar
Dadelijk kan ik 'm gaan ophalen. Accu is toch vervangen. Vliegwielsensor was het in elk geval niet. Kosten EUR 132,=, valt volgens mij wel mee, of niet? Voor een week zoeken en een accu vervangen! Met reparatiegarantie. Dus als ik volgende week toch weer stil sta en het toch de massakabels zijn (of nog iets anders), wordt ik in elk geval gratis opgesleept. De enige manier om erachter te komen of het probleem is opgelost, is de auto zelf gebruiken. Maar ik hoop dat dit probleem is geweest en ik weer verder kan genieten van mijn Renaultje.
17 jaar
ben benieuwd ! laat het ons weten ! succes met de renault.
groet michel
Auto gisteravond teruggekregen, geen problemen. Vanmorgen starten...en niks. Ja toch wel..stotter..stotter..stotter. Dus de accu was het niet. Ik vond het ook al vreemd, als ik dan stil stond had ik altijd het gevoel dat het enige dat nog werkte de accu en de motor waren. Ik heb nog steeds het gevoel dat ie of geen benzine krijgt of niet vonkt. Maar bij Kerres zeiden ze dat ze wel 80 keer gestart hadden en de auto altijd startte. En ik start gisteravond 2 keer en vanmorgen 1 keer en bij mij start hij bij de derde keer al niet. Mijn vrouw probeert straks nog eens de auto te starten en anders denk ik dat ik de auto in brand steek, kreeg ik wat terug van de verzekering en koop ik een andere. Mijn vertrouwen in mijn Renault is nu tot onder het vriespunt gedaald. Ik ben natuurlijk ook zo slim geweest om de auto zonder garantie te kopen (dit was niet mogelijk onder de EUR 7500) dus dan zit ik mooi. Heb 'm nou drie maanden, ga zaterdag toch even naar de garage waar ik de auto gekocht heb (Kelleners, Echt) en kijken of daar nog wat te regelen valt. Want als de auto bij de Renaultgarage niet gemaakt kan worden, heb ik toch weinig hoop meer. Ze hebben toch een week de tijd gehad.
17 jaar
[quote=patrick_r]Is er ook goed gekeken naar de 2 massa kabels aan de zijkant van het blok ?
bij de distributie zijde zit een grote massa strip en daaronder 2 kleinere massa kabels,deze willen weleens slecht contact maken,waardoor de auto of niet start(geen vonk) of stilvalt.[/quote]
weet je zeker dat deze aansluiting gecontroleerd is?
Ik geloof dat ze daar heen hebben gekeken. Ik zal het nog eens navragen. Nu start ie wel weer. Ik heb het gevoel dat het niet-starten vooral gebuert als het koud is en vooral bij vochtig weer.
17 jaar
Iemand enig idee wat dat kost, zo'n vliegwielsensor of BDP-sensor vervangen. Of kan iemand uit Limburg me een offerte maken en dat geval op korte termijn vervangen. Want ik hoor nu toch van erg veel Renaultrijders dat dit toch vaak aan de hand is met een Scenic. Ik heb het vermoeden dat de garage zelf niet wil, dat dit het probleem is.
17 jaar
sensor kost ong 25 euro of 37 euro ex hangt van fabricagedatum af.
stekker kost ook ong 25 euro ex.
Ik heb een Espace 2000 met het zelfde probleem. Vochtig weer zorgt volgens mij voor slechte verbindingen. Na het (erg lang) niet starten van de auto rommel ik wat met de bedrading/stekker van die sensor (tenminste dat denk ik want ik kan er erg slecht bij) en daarna start hij direct. Ik denk dus niet aan BDP sensor zelf maar aan de aansluiting/stekkertje. Verbinding even inspayen met kontaktspray lijkt me de eenvoudigste oplossing.
Vraag aan de heren specialisten: kan het zijn dat een slechte verbinding van de BDP-sensor soms de motor laat stotteren (overslaan van ontsteking)?
17 jaar
Dit weekend diverse malen gebrukt en bijna geen probleem met starten. Een enkele keer dubbel straten en dan slaat ie toch aan. Gisterenmorgen om 9.00 uur begonnen met starten en om 12.00 uur had ik 'm al aan! Dat ligt dus echt net aan de accu! Die had het dan al lang moeten opgeven. Dus om 12 .00 uur naar garage Kerres gereden en 'm daar weer neergezet. Woensdag word de auto onder handen genomen. Maar de vliegwielsensor kon het absoluut niet zijn, aldus de garage, want dit werd anders wel uitgelezen. En ik moest niet zoveel op internet kijken, was het advies. Maar wat het dan wel kan zijn wisten ze ook niet. Woensdag een reactie, hoop ik!
17 jaar
Zojuist ben ik gebeld door de garage. Het probleem is opgelost!!!! Het was......de vliegwielsensor?!?!?!?!? Nou heeft de computer dit dus wel aangegeven. Straks of morgen krijgen we 'm terug en dan hebben we dus hopelijk geen probelem meer. Een mooi sinterklaascadeau (wel zelf betaald natuurlijk) dus! Allemaal bedankt voor de tips en nu hopen dat we voor altijd kunnen starten!
17 jaar
"En ik moest niet zoveel op internet kijken, was het advies."
Als Kerres nou op internet had gekeken... :-D
17 jaar
Misschien moet je Kerres eens naar deze site verwijzen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar