👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Auto heeft ca 300.000 km gereden. Gereviseerde cilinderkop bij vorige eigenaar (ca 80.000 km geleden) Enkele weken geleden klachten van zeer slecht aanslaan, onregelmatige lopen en afslaan zowel koud als warm en op benzine en LPG. Gevoelsmatig op 3 cilinders lopen, en tijdens rijden af en toe stoten. uitgevoerde rep. Bougiekabels vernieuwd, Bougie's vernieuwd, kleppen gesteld en compressie gemeten. 3e -4e cilinder compressieverlies. Bij renault specialist uit laten lezen ivm evt. electrische storingen die niet aanwezig waren. Gereviseerde cilinderkop gemonteerd wat geen verbetering heeft gebracht. Bobine's vernieuwd wat geen resultaat geeft. De nieuwe bougie's die inmiddels ca 1000 km hebben gepresteerd waren alle vier behoorlijk zwart. (slechte verbranding) Inmiddels gasklephuis gereinigd met behulp van speciaal spuitbusje wat een verbetering geeft maar het probleem is nog zeer hinderlijk aanwezig. Ben voornemens om gasklephuis te demonteren en zorgvuldig te reinigen als deze gedemonteerd is. Ik weet verder echt niet wat het probleem kan zijn. Ik heb overigens geen uitleesapparaat in mijn bezit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
k7m, dat is een 8V, neem aan dat je de kleppen al hebt gesteld? en hoe oud is de benzine? rijdt de klant wel eens op benzine? Hoe is je uitstoot, neem aan dat je wel een co meter hebt? zwarte bougies zou op een rijk mengsel duiden, misschien loopt ie op een dubbel mengsel?
Oorzaak ontdekt: Nadat het gasklephuis 2x gereinigd is (1x dmv spuitbus in inlaat en 2e keer geheel gedemonteerd en alle delen goed gereinigd) zijn de injectoren getest. Er waren geen defecten waargenomen. Bij toeval ontdekt dat de drukregelaar op de hoofdinspuitbuis (brandstofgalerij op de injectors) benzine lekte naar het vacuumgedeelte. De oorzaak was dus een lek membraan waardoor via het vacuumslangetje benzine terecht kwam in het inlaatspruitstuk. Dit verklaart dus ook dat het probleem zich voordeed tijdens het gebruik van zowel BENZINE als LPG, omdat er ongecontroleerd benzine in het inlaatspruitstuk terecht kwam. Achteraf gezien had ik al enkele malen een behoorlijke benzinelucht in de auto (en onder de motorkap) die ik niet heb kunnen traceren, en die nu weg is wat dus mogelijk ook door deze lekkende membraan veroorzaakt was. Ben blij dat het probleem eindelijk is verholpen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar