Renault Grand Espace: Ophanging vooraan rammelt

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,2tD

Bij zeer lage snelheid (ong 5 à 10 km/h), en op oneffen wegdek (kasseien), rammelt het vooraan, rechts iets meer dan links. Heb de indruk dat het de ophanging is, want ik voel ook een licht geklop in het stuurwiel. Mijn garagist (geen Renaultgarage) kon op het eerste zicht niets abnormaals vinden. Dank voor elke tip.

Bauwie

Geplaatst door Bauwie (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

snu (0) PRO, 17 jaar geleden

Waarschijnlijk zitten de bovenste bevestigingsbouten van de veerpoot los. Deze kun je terugvinden in de motorruimte, daarvoor moet je wel eerst het e.e.a. weghalen voordat je er bij kunt.

w_vahl (0) PRO, 17 jaar geleden

anders fuseekogels goed laten controleren en de stofhoesjes die eromheen zitten ook, die gaan vaak stuk... kogels zijn los te vervangen maar dan moeten de klinknagels uitgeboord worden en dat is %&@$%!%$~%%@ werk want die dingen zijn KEIhard

Bauwie (0), 17 jaar geleden

Bedankt alvast, ik laat deze opties eens nakijken en laat het resultaat wel weten.

AS1 (105), 17 jaar geleden

Nog een paar mogelijkheden: rubbers bovenin veerpoot, stabilisatiestang, verbindingsstang tussen veerpoot en stabilisatiestang, motorophanging

kawaZ750 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=w_vahl]anders fuseekogels goed laten controleren en de stofhoesjes die eromheen zitten ook, die gaan vaak stuk... kogels zijn los te vervangen maar dan moeten de klinknagels uitgeboord worden en dat is %&@$%!%$~%%@ werk want die dingen zijn KEIhard[/quote]
dit geld voor een espace IV, fuseekogels bij dit type espace gaan bijna nooit stuk. als ze wel stuk zijn kun je ze los vervangen, ze zitten in de draagarm geperst.

Bauwie (0), 17 jaar geleden

Bovenste bevestigingsbouten van de veerpoot zijn OK, fusees en stofhoesjes zijn OK en ik heb de stuurkogels (laten) vervangen want dat bleek toch wel nodig. Maar het gerammel blijft en is zelfs erger geworden. Nu vandaag alles nog eens goed bekeken en nu blijkt toch dat de vertikaal geplaatste rubbers (silentblocks) van de voorbrug (subframe) wel veel te veel speling hebben. Volgens de Renaultgararge kunnen die niet vervangen worden en moet het hele subframe vervangen worden. Kostprijs 992 Euro zonder plaatsing. Klopt dit of heeft iemand hier meer ervaring mee? Bedankt alvast voor elke raad.

Bauwie (0), 17 jaar geleden

Is er echt niemand die ervaring heeft met een rammelend subframe?
Dank voor elke raad.
Gunter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.