Afgelopen jaar is de distributieriem van mijn Renault Clio (uit 9/2004, 104.000 km) gebroken. De reparatie was duur. Hij is gerepareerd bij de garage waar die gekocht is in 2008 en ook in onderhoud was. Volgens de garage was het gewoon pech. Na verloop van tijd bleek de reparatie niet afdoende. Hij is toen een 2e keer gerepareerd. Alleen materiaalkosten werden gerekend. Daarna reed de auto enkele maanden probleemloos. Onlangs begon de auto veel olie te verbruiken. Bij inspectie bleek er olie in het verbrandingsdeel te zijn gekomen. Hij lekt geen olie. De motor zag er volgens de garage verder netjes uit. Ze begrijpen niet waarom ie nu veel olie verbruikt. De motor wordt nu weer uit elkaar gehaald. Begrijpt iemand hoe dit kan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de klepgeleiders en klepsteelrubbers meevervangen?
Want deze zijn meestal bij een gebroken riem beschadigd door de kromme kleppen.
Ze zouden evt eerst een cilinderlektest kunnen uitvoeren of er geen lekkage is via de zuigerveren.
ik ben bang dat het inderdaad de klepgeleiders zijn, rookt hij ook bij afremmen op de motor ?
Volgens mij zie je geen rook bij afremmen op de motor. Bij het wegrijden wel soms wit/blauwe rook. Vooral als de motor koud is.
12 jaar
doe inderdaad eerst een cilinderlektest dan weet je misschien meer of een algehele revisie, of een ander blok erin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar