Brandstofpomp kapt er regelmatig mee. Als pomp draait, draait ze goed. Anders is de spanning aan de pomp te laag. Niet duidelijk of pomp, relais, balastweerstand, zekering of bedrading oorzaak is. Kan iemand mij elektrisch schema en plaats waar die componenten verstopt zitten ( zekering, relais, weerstand ) bezorgen ? Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste is spanning meten op de pomp tijdens de momenten dat deze weleens uit wil vallen.
Spanning aan brandstofpomp 5.6 Volt, te weinig dus. Weet alleen niet of dit te laag is door defect relais, of spanningsval over balastweerstand vóór de pomp ( tgv te hoge stroom ). Daarom mijn vraag over schema en locatie van pomprelais, zekering en weerstand.
11 jaar
Fout gevonden - branstofpomprelais werkt ( schakelt even, komt geen druk dus valt af, restspanning is 5.6 Volt ) - Branstofpomp heeft 1 slechte wikkeling, als die daar op stopt, start ie niet meer. Klein zetje, draait weer. Pomp dus maar vervangen ( Bosch 0 580 453 044 ) .
11 jaar
Brandstofpomp defect, heeft 1 slechte wikkeling. Als de pomp net daar stopt, start die de volgende keer niet meer. Beetje op de leidingen duwen ( benzine terug door de pomp jagen ) en hopen dat de pomp net een beetje verder draait en de boel start weer. Pomp dus maar vervangen ( Bosch 0 580 453 044 ). KL&$tejob, hele tank moet eruit want onder het inspectiegat in koffer zit wel de vlotter, maar de pomp zit rechts daarvan onder de stalen bodemplaat.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar