Goedendag beste mensen,
Even een korte vraag: Ik heb een probleempje met mijn renault megane gekocht 2007. De auto maakt momenteel bij een koude start een draaiend / fluitend geluid bij de multiriem. Dit geluid treedt alleen op tijdens het starten met koude motor. Zodra de motor 3 minuten heeft gelopen, zowel stationair alsmede met afstand is het geluid volledig weg en is ook niet meer op te roepen.De distrubitieriem en alles der om heen is ongeveer 40.000km geleden vervangen .
Op internet kwam ik bovenstaand Filmpje tegen van een audi TT iemand uit Finland die het zelfde geluid maakte. Bij hem was het geluid ook na 2 a 3 minuten weg. Bij mijn renault is het precies hetzelfde geluid en komt 99% zeker vanuit het gebied van de distributieriem. Hoop dat het zo iets duidelijker is!
Hieronder het filpmje:
[yt]http://www.youtube.com/watch?v=ekHOlU3UW...[/yt]
Ik hoop dat iemand kan helpen!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meest voorkomende is het variable nokkenastandwiel inlaat.
De olie loopt uit het tandwiel waardoor deze bij de eerste start ratelt.
Bedankt voor je reactie, als het de variable nokkenastandwiel is,hoort de vermogen van de auto dan niet minder te worden???
(dit is bij mijn auto niet ter sprake)
12 jaar
Het voorbeeld ratelt ook niet. Ratelt de jouwe wel dan?
Ik zou nog kunnen bedenken dat er een lek zit bij het uitlaatspruitstuk oid. Een lek dat dicht gaat als het opwarmt.
12 jaar
Nee, direct na de start ratelt hij dan (verschrikkelijk) en direct daarna vult hij zich weer met olie, waardoor de werking weer in orde is. Van vermogensverlies merk je dan niets omdat hij normaal functioneert.
12 jaar
Is gewoon een piepende snaar...
Exact
John, probeer, een beetje WD40 nevelen op je multiriem dan is het (tijdelijk) weg. Hiermee toon je dan aan dat het de riem is.
Wanneer het tandwiel defect is kan er motorschade ontstaan.
Kleppen kunnen geraakt worden.
toevallig ben ik nu ook bezig met een renault espace die een dergelijk probleem heeft. ik heb de kabels van de dynamo af gehaald en het probleem was er niet meer. de poelie op de dynamo heeft een inwendige koppeling en die was bij mij de boosdoener. de mijne deed het bij iedere start, warm iets minder. succes met het oplossen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar