Goedemiddag lezers,
Afgelopen weekend heb ik zelf de accu vervangen van mijn Grand Scenic. Alles ging verbazingwekkend goed behalve dat na de actie mijn autoradio niet meer werkte. Er wordt nu om een code gevraagd waarvan ik geen idee heb welke code dit is. Ik wilde contact opnemen met de dealer die de auto 4 jaar geleden heeft afgeleverd (Boom), om de code op te vragen, echter bestaat deze niet meer. Ik moet nu betalen om de code op te laten vragen.
Klopt dit volgens jullie? Is het niet gewoon een bron die Renault vrij kan raadplegen?
Vr. grt,
Marc
Geplaatst door vroluk (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
't garagistje (0) PRO, 14 jaar geleden
De dealer betaalt om toegang te krijgen tot het netwerk waaronder de code database.
Het is aan deze om te beslissen hiervoor een kost te rekenen of niet.
Is de verhouding prijs/dienst niet correct raadpleeg een andere dealer?
CordobaRico (0), 14 jaar geleden
Ik heb dit ook gehad met de Renault Kangoo van mijn werk. (Stond met lege accu, daardoor vroeg hij om een code voor de radio)
Ik ben toen naar de dealer gegaan, en die heeft zo de code voor mij op kunnen zoeken, zonder evt. kosten!
rivieren (0), 14 jaar geleden
Vandaag de accu vervangen van mijn megane en ja hoor code weg.
Dealer gaf aan dat dit 12,- kostte. Na enig zoekwerk in mijn papieren heb ik ze gevonden. Kosten waren inderdaad 12 geweest bij de dealer.