Onze auto heeft het probleem dat deze nogal naar rechts trekt. Hiervoor is de auto al meerdere keren naar de garage geweest, maar probleem blijft.
De auto is al uitgelijnd. Hiervan heb ik een rapport en het blijkt dat rechts achter het wiel iets schuin naar buiten staat. Volgens de garage is dit geen probleem. Is dat zo?
Ook hebben ze al 3 keer de lagers van de voorvering vervangen. Doordat deze slecht waren zou de auto ook naar rechts kunnen trekken. Echter probleem is er nu nog en de lagers zijn ook weer aan het kraken(weer vervangen?).
Het lijk erop dat als ik rechtuit rij het "nulpunt"(zo noem ik het maar) van het stuur naar rechts ligt.
Tijdens het rijden moet ik dus continue druk links op het stuur houden. Dit is over langen afstanden nogal vermoeiend. Ook is het zo dat rechtsom sturen veel gemakkelijker gaat dan linksom.
Iemand een idee/tip? Ik hoor het graag.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jeroen meet de wielbasis eens op. Zit er veel verschil tussen de twee? Wielvlucht tussen links en rechts voor moet nagenoeg gelijk zijn. Bandendruk is ook heel belangrijk en wissel bij twijfel de voorbanden onderling. Succes.
Punt,
Wielvlucht links is -1gr18' en rechts -2gr00' Zoals je ziet is dat nogal een verschil. Ik begreep dat de spec. ligt bij -1gr25' en een max. afwijking van 25'. Volgens de garage maakte dit niet uit. Kan ik moeilijk geloven.
Bandendruk is al meerdere malen bekeken dat zit wel goed. Wat uitwissellen betreft daar geloof ik niet in.Dit omdat ik eerst een set winterbanden eronder had en die precies dezelfde afwijking had. Daarna nieuwe velgen met nieuwe banden ook dezelfde afwijking. Zou, denk ik dan, sterk zijn als dat aan de banden zou liggen. En als ik ze zu uitwissellen dan moet ik de banden overleggen en dat kan ik zelf niet.
Alvast bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Ik bedoelde de voorwielen links met rechts wisselen, maar jij had zelf de conclusie al getrokken. 3/4 graad in wielvlucht kan heel goed de oorzaak zijn maar ook de wielbasisverschil is vaak een aanwijzing dat er wat aan de hand is. Uitgezakte triangelrubbers geven ook een grotere negatieve wielvlucht. Dat die uitlijner niet even de moeite neemt om met de twee bouten aan dat fuseestuk die hoek te corrigeren. Groeten.
Ik had begrepen dat bij de achteras geen stel mogelijkheden waren?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar