Renault Laguna: remmen laguna

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine

moi,

heb een laguna grand tour.
van de week ineens veranderde een hard aanvoelend rempedaal in een veel lagere varierende; voelt aan alsof je in een zak watten trapt; auto remt echter wel. had koppeling in toen dit gebeurde. voorheen dus wel een gewoon hard en redelijk hoog pedaal.

heb booster en hoofdremcilinder vervanger door een van de sloop maar na ontluchten blijft probleem bestaan.
is er iemand die hier iets van af weet??
bij voorbaat dank voor jullie hulp.

p.s. sleutel veel aan auto's dus kan wel iets maar dit houdt op; overigens nergens lekkage te bespeuren.
gerard

sbrthzn

Geplaatst door sbrthzn (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

j.de.vries73 (0) PRO, 8 jaar geleden

hoe voelt de handrem achterste remblokken niet verkeerd gemonteerd want die moeten op de juiste manier gemonteerd worden

ron001 (0), 8 jaar geleden

Beste

Zelf niet zo kapot van dit soort onderdelen van de sloop maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Stuur je een mail met het hoofdstukje uit de laguna manual (37) wat gaat over het remsysteem/ABS (en iets meer) hierin een mooie check inspectielijst om diverse onderdelen na te lopen. Voor zover als je dit al niet hebt gedaan. Weet niet of dit ook op jouw type Laguna aanwezig is maar wellicht helpt dit je een stuk op weg. lees vooral het stukje over de Brake Assist (indien dit een optie is op deze laguna).

Suc6 met het oplossen

Ron

sbrthzn (0), 8 jaar geleden

moi, dank voor jullie snelle reacties. heer de vries: remblokken achter ziijn reeds ruim een jaar geleden vervangen en altijd goed geweest. wat wel is gebeurd twee weken geleden is dat ik spontaan door de rem heen trapte gelukkig voor een stoplicht; ik voelde dat er iets niet goed was en drukte toen door; bleek de achterremleidingen te zijn; midden onder de wagen finaal doormidden allebei dus veel geluk gehad.

ron: eerst vermoedde ik dat de kapotte leidingen nu eenmaal hersteld door veranderde druk de oorzaak van de kapotte booster waren.
ook ik ben niet gek op sloop onderdelen; zou me niets verbazen als ook deze set stuk is gezien identieke klachten; toch dit nog; we hebben zo'n 1 mans ontluchtingsset; aansluiten op compressor en nippel en je kan zelf ontluchten; werkt echter niet joffel; maar als we erna gewoon ontluchten is hij luchtvrij; tot je een dag later dit weer doet dan ineens zit er wel lucht in even; het gekke is dat inspectie van alle delen nergens lekkerij oplevert, dus toch weer de booster of hoofdremcilinder. ik heb de mauals op de comp staan heb er niet meer aan gedacht maar als je het specifieke stukje aan kunt geven dan erg bedankt.

laat jullie weten wat de op[lossing was; auto gaat morgen gewoon weer naar de garage want ik kom er zelf niet uit misschien kunnen zij meedenken.
alvast nogmaals dank.

Henk Nobach (0) PRO, 8 jaar geleden

Waarschijnlijk zit er lucht in de ABS unit. Om deze te ontluchten zal je een diagnose apparaat moeten gebruiken.

j.de.vries73 (0) PRO, 8 jaar geleden

je moet de auto op contact zetten en dan het systeem ontluchten zo doen wij dat ook met remolie verversen

sbrthzn (0), 8 jaar geleden

moi heren,
sorry dat het even duurde maar beloofd is beloofd. het probleem wat ik had zat in lucht in een van de leidingen die er nog niet uit was.
dus eigenlijk heel simpel. maar het blijft gek dat met een ontluchtingsset en handmatig ontluchten dit zo lang kon blijven zitten.
hoe dan ook het is opgelost en ik dank julie zeer voor het meedenken en wellicht nog eens de mogelijkheid iets terug te doen.
ik hou de forums in de gaten.

de vries: ik dacht dat je nooit contact hoeft te maken voor het ontluchten; wil je me uitleggen waarin het verschil zit want wellicht had ik dit geneuzel kunnen voorkomen door jouw tip

j.de.vries73 (0) PRO, 8 jaar geleden

anders werkt de abs pomp niet dus, daarom, geeft niet je kunt niet alles weten ik gaf je de tip want ik werk bij renault en heb zelf ook een laguna daarom

sgm (0), 8 jaar geleden

Gerard, even een vraag uit interesse: waardoor was die remleiding kapot gegaan?

sbrthzn (0), 8 jaar geleden

moi bas, de beide achterleidingen zijn gelijktijdig door gerot (geroest) en beiden op dezelfde plek. midden onder de auto zit een afdekplaatje van plastic waarboven ze verroest waren. ik stond gelukkig voor een stoplicht toen ik merkte dat de druk niet goed meer was en drukte door en er doorheen.

sbrthzn (0), 8 jaar geleden

moi John, bedankt zal hier de volgende keer rekening mee houden. idd nooit te oud om te leren; sleutel momenteel veel aan auto's; we hebben er vijf hier en de een na de ander geeft ellende dus in korte tijd weer veel geleerd.
o.a. motoren vervangen in ford mondeo, honda civic, peugeot 307 sw diesel (met afstand de rottigste) maar snel enorm veel bijgeleerd.
dank voor je reactie ( ook de anderen) en tot een volgende keer.

sgm (0), 8 jaar geleden

@Gerard: Tnx. Lijkt me vervelend om mee te maken. Zou het ook aan zowel de RDW en Renault Nederlands melden, want iets dergelijks is mogelijk zelfs terugroepwaardig. Roest is op zich niks raars, maar als het zich kan verbergen op een plek die bij de APK niet aan het licht komt, is wel een issue. Zeker omdat ze allebei tegelijk gingen en je dus geen remkracht meer over hebt...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.