Hallo,
Ik heb een probleem met een clio 1.2 16v uit 2001 met 41000km
Het begon dat deze met koude start ging zagen tussen de 500 en 1700 toeren, nu is het zover dat hij het ook met warme motor begint te doen.
Ik heb de kleppen gesteld en de gasklep gereinigd, bdp sensor en kabel gaspedaal zijn recentelijk nog vervangen. Dus als iemand enig idee heeft hoor ik het graag
Geplaatst door michiel_laguna (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden
bougie een keer vervangen al
anders een luchtsensor (denk niet dat er een l-klep in zit) een dode punt
of iets anders met een potmeter zoals gasklepstand sensor een dode punt
de computer denkt ik krijg niks binnen gooi hem maar verder open
daarna komt hij achter dat er teveel gas is en neemt weer terug ( zagen)
kawaZ750 (0) PRO, 15 jaar geleden
RE inspuiting herprogrammeren is hoogst waarschijnlijk de oplossing, ditkun je bij elke dealer laten doen.
willyvan (5) PRO, 15 jaar geleden
bougiekabels goed controleren willen ook wel eens overslaan
Radaracs (0) PRO, 15 jaar geleden
Doe voor de gein een compressie test !!! mvg
hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden
@michiel, DO IT THE GRADUS WAY, hahahahaha
michiel_laguna (0) PRO, 15 jaar geleden
@marcel, ga gelijk een stappenplan schrijven ;-) nadat ik de L klep heb gecontroleerd lol
trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden
wat me eigenlijk te binnen schiet is dat de krukas sensor ook problemen bij het starten kan veroorzaken
om dit te vervangen (wat wel simpel is) kost toch ff 60euro, kort weg niet slim om dit uit te proberen
[i](en als je een goeie stappenplan hebt dan heb je over een tijd een volledige nieuwe auto in elkaar geschroefd
en als je oude onderdelen bewaart heb je zelf je oude auto terug ook nog) lol[/i]
hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden
Er zit een stationaire stelmotor op, als deze blijft vastzitten gaat hij proberen via de inspuiting het toerental niet te ver te laten oplopen, wat het zagen tot gevolg heeft, controleer deze stelmotor en bijbehorende positiesensor. ( was ook een bekend 440 kwaaltje, ja, die met die renault motoren) . Ook de map-sensor of slang daarvan zou een oorzaak kunnen zijn.
CU
michiel_laguna (0) PRO, 15 jaar geleden
@ marcel dit is de nieuwe 1.2 16v hier wordt stationair toerental geregeld door de gasklep zit geen stelmotor op
kawaZ750 (0) PRO, 15 jaar geleden
doe ermee wat je wil, maar herprogrammeren is echt de oplossing.
Peter159 (0) PRO, 15 jaar geleden
Al eens gehoord van UITLEZEN bij de dealer??????????
DAn hoef je niet zo te gokken
Maar Herprogrammeren is meestal wel de oplossing.