Renault Clio 2004: Renault Clio 2004 valt uit

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

We zitten met de handen in het haar. Als de wagen vertraagt voor bv een rotonde of stoplicht, gaat hij bij warme motor dikwijls onder zijn stationair toerental vallen, waardoor hij stilvalt. Soms herpakt hij zich nog net en geeft hij een extra boost om zo terug stationair te draaien of te hoog.

Al rijdende kan het ook gebeuren, maar de symptomen zijn anders. Hij gaat een beetje inhouden, gasgeven, inhouden, gasgeven (vanzelf) en krijgt dan meestal even een boost, waardoor je een eindje vooruitschiet. Gisteren ging het lampje van de motorstoring branden, gelijk met de ESP en SERV lichtje (allemaal oranje). De motor gedroeg zich dan bijzonder vreemd. Hier staat er een filmpje van, let wel, het is 9MB groot, dus kan even duren voor het opengaat.

Mijn uitleesapparaat geeft 9 kansen van de 10 geen foutmelding. Hij is al 4 keer naar een officiële dealer geweest en daar is het net hetzelfde. Enige foutmelding die er onlangs was, was de bedrading van de smoorklep, maar die is na wissen nooit meer teruggekomen. Ook geeft hij een fout op de 2e lambdasonde, maar dat kan het volgens mij niet zijn, want de meeste RS rijders hebben die afgetaped door het gebruik van een sportuitlaat zonder problemen.

Het lijkt me echt of hij een probleem heeft met het (stationair) toerental aan te houden
Ik hoop echt dat iemand ons kan helpen.

Dank

Tyre-pro

Geplaatst door Tyre-pro (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

MrRiP (0) PRO, 16 jaar geleden

heb je de bezine druk al eens gemeten ??
reinnig het gasklephuis eens

Tyre-pro (0) PRO, 16 jaar geleden

Gasklephuis is meermaals gereinigd. Benzinedruk kan ik eens proberen. Thanx
Ik kan duidelijk stellen dat het vooral voorkomt bij stilstaan of lage snelheden wanneer de koppeling ingedrukt wordt en de toerenteller naar stationair zou moeten zakken. Hij valt dan gewoon veel te diep. Denk niet dat het de koppeling is, want dan zou hij die motorstoring e.d. toch niet hebben tijdens het rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.