close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: Renault clio startprobleem

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Hoi, Ik heb een clio 1.8 16v die regelmatig niet wil startten. Ik heb deze auto een paar maanden geleden gekocht. De eerste week kwam ik erachter dat hij af en toe niet startte doordat ik een klein stukje reed of ik liet hem afslaan. Als ik hierbij dan een aantal minuten wachtte dan startte hij weer. Dit kwam omdat hij zichzelf verzoop zei de vorige eigenaar. Nu ben ik weer een tijdje verder en ik had pas geleden het probleem dat hij helemaal niet meer wou startten toen ik 's morgens naar mijn werk wilde. Ik heb hem toen laten staan en advies gevraagd. Ik heb toen op dit advies de bougies vervangen. Dit had ook geen nut. Ik heb hem hierna aangetrokken met een andere auto en toen liep hij na enkele meters wel. De dag erop wou ik weer 's morgens wegrijden en toen startte hij weer niet. Ik ben toen 's avonds iemand gegaan die er meer verstand van heeft als mij. We hebben toen het brandstoffilter vervangen en de bougies nogmaals. Hierna liep hij weer goed, nog een aantal keer gestart en het leek goed, maar toen ik 's morgens weer weg wou rijden toen startte hij weer niet. Ik heb hem toen een week laten staan en er weer iemand naar laten kijken. Deze kwam erachter dat de vierde cilinder niet meeliep, dus deze dacht aan de koppakking omdat hij ook heel minimaal koelvloeistof gebruikt dit komt ook door een lekkende slang of zoiets dergelijks. Ik heb hem hierna nog een keer proberen te starten en hij deed het weer gewoon. Na een aantal keer starten deed hij het weer niet. Ik heb toen het een en ander gelezen en ik dacht misschien is het wel de bdp sensor. Deze is reeds vervangen en ook de verdelerkap en de rotor want deze waren ook aan vervanging toe. Toen kwam ik er ook achter waarom de vierde cilinder niet meeliep omdat de bougiekabel van de vierde cilinder het contactpunt van verroest was. Deze schoongemaakt en het lijkt weer goed. De auto hierna weer een aantal keer gestart en hij deed het perfect. Toen ik 's avonds weer weg wou rijden toen deed hij het weer niet, nog een keer aangeduwd en hij deed het weer. Hierna ben ik naar vrienden geweest en hij starte weer gewoon ik wou toen weer 's avonds wegrijden en hij deed weer niets. Weer een keer aangeduwd en hij liep weer perfect. Nu ben ik weer 's morgens naar mijn werk geweest en hij startte weer. Toen ik hierna weer naar huis wou rijden toen deed hij het ook weer wel heel moeizaam maar hij sloeg gelukkig aan. Nu word hij donderdag uitgelezen en ik hoop dat hier goede info uitkomt. Maar waar we ook nog aan zaten te denken was dat misschien de koudstartinjector niet goed werkt. Want als hij warm is start hij wel. Dus misschien dat bij een bepaalde temperatuur de koudstartinjector net niet zijn werk doet waardoor hij te weinig brandstof krijgt. Ik hoop op oplossende suggesties en misschien dat dit verhaal iemand bekend in de oren klinkt.

Geplaatst door

Corke (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

even voor de duidelijkheid als je auto niet wil starten draait de startmotor dan wel rond? ander deze controleren en de relais...

Als die niet wil starten (dus de startmotor niet rond draait!!!) wil het voorkomen dat de elektrische draad die de startmotor aanstuurt geen goed contact maakt. Vervang het kabelschoentje (een schuifje) dat op deze draad zit (en op de solonoid van de startmotor is geschoven) maar eens. Dit komt regelmatig voor en veroorzaakt ook dit soort klachten.

Maar als die wel start maar niet aanslaat zoek het dan vooral in de relais. Luister dan eens of je na het contact omdraaien eventjes de brandstof pomp hoort zoemen. Doe even ervaring op door te luisteren en vervolgens wel aanslaat te vergelijken met als die niet wil aanslaan. Relais zijn een probleem bij renault. Wat niet trouwens.

hoogfrequent 0

16 jaar

De startmotor draait wel rond wanneer ik hem wil starten en de brandstofpomp hoor ik ook lopen. Ik weet niet of het bij het uitlezen er misschien uitkomt dat een betreffend relais niet goed werkt. En als ik dit wil testen wat het verschil is bij het wel en niet starten dan zou ik met 2 man moeten zijn want in de auto hoor ik namelijk alleen maar de brandstofpomp lopen en de relais hoor ik niet. Ik weet wel dat er ook iets niet goed is met de temperatuur van de auto want wanneer deze koud is en ik laat hem voor een paar minuten lopen en draai dan het contact om dan springt de aanjager al aan wat mij niet logisch lijkt wanneer de motor koud is.

Corke 0

16 jaar

Als de relais van je startmotor weigert hoor je alleen een klik bij het starten. als je auto niet wilt starten maar de startmotor draait wel dan kun je deze en de relais uitsluiten......... Kun je dat van de aanjager wat beter uitleggen?

Beste mensen ik ben vandaag weer bij de dealer geweest om de auto op te halen. Mijn clio heeft een kapotte koppakking dus dit is het probleem geweest. Ik laat dit niet meer zelf maken omdat het veel te duur word en ik ga hem nu verkopen dus van mij zou dit topic weer gesloten mogen worden. Alle mensen met een reactie bedankt voor jullie inzet en mogelijke oplossingen.

Groetjes Corke

Corke 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.