Kangoo 1,9 dti werkt uitstekend maar rijd niet harder dan 100 km/uur.
Bij tegenwind max 90 km/u, wind mee 110 km/u
Onze trouwe Kangoo vertoont de laatste tijd iets vreemd dat niet opgelost kan worden door garages.
De gloeibougies zijn in 2011 vervangen omdat de motor niet in één keer aansloeg en de accu bijna leegtrok.
Bovendien gaf de signalering gloeibougie een blijvende foutmelding.
Opgelost
3 maanden later gedurende de rit geeft de gloeibougie indicator een signaal en de motor komt NIET meer op vermogen. max snelheid 80-90 km/u.
Garage in H-sluis: controle alles ok behalve het dieselsysteem. Oorzaak, ECU staat in veilige modus door fout in luchtaanvoer sensor, ongeveer 200 .
Tweede uitlezing ontsteekvertraging op de dieselaanvoer. Andere garage bedrading laten controleren en zelfs connectors vervangen. Kosten 200
Het onderdeel dieselpomp vervroeging vervangen als test: geen resultaat. Volgens garage is de dieselpomp op. Kosten 400,
Maar even niet verder gegaan. Wel kosten maar geen garantie , waarschijnlijk is de dieselpomp versleten.
het vreemde is dat de auto nog steeds prima aanslaat en rijdt met een beperking van max 80-110 km/u. 3 maanden na dato
Indicatie blijft branden, turbo slaat waarschijnlijk niet aan.
Is er een monteur die de sensoren kan overbruggen
- storingindicatie wegnemen
- veilige modus ECU wegnemen
- volledige werkstand motor
Ik kan geen bedradingsschema vinden en/of sensorschakeling , laat staan de ECU schakeling.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met een brandende storingsindicatie is er dus een foutcode uit te lezen.
Als je weet welke dan kan dat alleen maar helpen.
Misschien een keer de dealer de auto laten uitlezen en dan daar vragen wat de oplossing is?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar