hallo,
ik heb dus een probleem met mijn fan ( automatische airco) als ik deze wil starten in welke stand dan ook weigert hij tot ik een flinke klap op het dashboard geef dat wil hij meestal wel aanslaan, in een lage stand hoor je hem tikken dus misschien vuil erin? soms begint hij heel traag te draaien en gaat dan langzamer naar vol vermogen als alle vier de blokjes aangesproken moeten worden.
als de auto uit geweest is heb ik weer het zelfde probleem of dat nou na uren is of na een paar seconden. ligt het aan de kachelweerstand , de motor van de fan , heb ook iets gehoord over vocht maar hoe kom ik erachter ik ben vrij handig dus graag advies , op youtube kan ik weinig vinden behalve vervanging van transistor?
graag jullie hulp
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eerst eens naar de stekkerverbinding op de ventilatormotor: die stekkerverbinding fikt nog wel eens uit door slecht contact en de hoge stroom.
En de koolborstels van de ventilatormotor kunnen versleten zijn en/of de motor loopt zwaar door versleten lagers (bv. door ingekomen vocht vanuit een overlopende parafaan).
Deze oorzaken passen bij de door jou beschreven situatie.
wat een klote auto om aan te werken , je komt dus nergens bij de kachelweerstand zit aan de bestuurderskant diep onder het dashboard en met 2 torkboutjes vast , de onderste is los maar de bovenste kan je niet bij komen daar zit een airco leiding in de weg . en ruimte om de kabels die de motor aansturen te meten met een Multi meter of zoiets is er ook niet . het zit lekker mee! iemand een oplossing? zou het kwaad kunnen om op de kabels die de motor aansturen van de stekkertjes erin te persen die je gbruikt bij het plaatsen van trekhak kabels dan heb ik in ieder geval een stukje staal waar ik mijn meter op kan zetten of beperk ik dan de stroomdoorvoer van de kabels.
9 jaar
Of in nood met een tang een speld erin steken en daarop meten? ...
9 jaar
accu direct aangesloten op de twee draden naar de motor , doet niets dus waarschijnlijk overleden ben nu bezig het dashboard te verwijderen , hoop dat het gaat lukken , zal gelijk ook maar de kachelweerstand gaan vervangen mits ik hem los kan krijgen want daar zit weer een airco leiding voor , als het een engelse auto was dan was het een stuk makkelijker om alles te verwijderen dan heb je tenminste ruimte om te werken. word vervolgd.
9 jaar
Wacht even!
Als alle verschillende standen het nog deden toen hij af en toe uitviel, is de kachelweerstand nog goed en dan denk ik dat je koolborstels versleten zijn.
De ventilatormotor krijg je gemakkelijk los: meestal 1 schroefje los, draaien en eruit pakken.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar