Renault Scenic: Renault scenic 1.9dTi noodloop

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dTi

We hebben bij een renault scenic 1.9 dTi de kleppen gesteld.
Daarbij is de distributie uiteraard los geweest.
Nadat we de kleppen gesteld hadden startte de auto meteen. Totdat we er mee gingen rijden. de auto sprong in noodloop en het motorlampje ging branden.

Auto uitgelezen verschillende fouten gevonden:

P1021 Ontstekingsverstelling
P1005 Brandstoftemperatuur
P100D Sensor injectieverplaatsing

Distributieriem gecontroleerd, staat 100% goed.
We hebben de vervroegingssolenoide achter op de pomp vervangen (deze willen weleens kapot gaan is ons gezegd), maar de auto doet precies hetzelfde.
Auto loopt ook heel erg 'rauw', lijkt net of de pomp veel te vroeg staat, maar hij staat goed.
Als ik gewoon rijd gaat het motorlampje aan en gaat de auto in noodloop, maar trap ik het gas verder in (4000 toeren en meer) dan gaat het lampje weer uit totdat ik weer opschakel in lager toerengebied.

Wat kan dit in godsnaam zijn?

sjaak10931

Geplaatst door sjaak10931 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

wel de goede riem gemonteerd?er kunnen namelijk 2 verschillende op waarvan de merktekens voor de pomp 1 tand schelen

sjaak10931 (0), 14 jaar geleden

Er zit nog dezelfde riem als die erop lag.
We hebben de afstand van de nokkenas en pomp gezet door middel van de streepjes op de riem.
Ik meen dat het zo`n 35 tanden is, de afstand tussen nokkenas en brandstofpomp.
We hebben de brandstofpomp ook al een keer een tand erlangs gezet om te proberen, maar dan slaat de auto nog niet eens aan.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is goed om te zien dat Renault werkt aan vernieuwing van de Nederlandse taal en een nieuw soort diesel-motor.
Maar ik kan van deze proza weinig chocola maken. Volgens mij hebben diesels geen ontsteking, dus wat daar nou weer precies bedoeld wordt?

Een melding is gewoon duidelijk, Brandstoftemperatuur. Iets meer info zou handig zijn, maar het is een begin.
Bij een diesel heeft de brandstoftemperatuur een grote invloed op de ingespoten hoevelheid brandstof.
Dus kontroleer de brandstof temperatuur sensor en de bedrading. Voor de andere 2 zou ik gaan zoeken naar ondertiteling.

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

de eerste en derde storing geeft ie vaak als de riem niet goed licht of als de poellie van de pomp kappot is

sjaak10931 (0), 14 jaar geleden

@ oldford, ik denk dat renault met ontstekingsverstelling bedoelt de vervroeging van de inspuiting.
@ abc Als riem niet goed ligt loopt de auto helemaal niet, dit hebben we ook al tig keren geprobeerd.
Als we de pomp 1 tand erlangs zetten slaat de auto niet eens aan.
Ik zal de brandstoftemperatuursensor eens doormeten, deze zit in de pomp als ik het goed heb?

sjaak10931 (0), 14 jaar geleden

brandstoftemperatuur meter doorgemeten, deze lijkt in orde te zijn, +- 2000 Ohm bij 20 graden. bekabeling ook ok.

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Een oude riem er weer opnieuw op gelegd,niet erg slim om dat te doen.
Maar dat verklaart niet je probleem.
Als je die meldingen voor die tijd niet had,heb je toch iets verkeerd gedaan.

sjaak10931 (0), 13 jaar geleden

Hallo mensen

sorry voor de late reactie, ben erg druk geweest en was het alweer vergeten om te reageren (slecht van mij)
Het probleem was toch de brandstofpomp, deze stond toch niet perfect .
Af laten stellen en lopen als een tierelier!

Toch bedankt voor jullie reacties!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.