Sinds 12 augustus start hij niet meer. Eerst werd hij uitgelezen en hij gaf als foutmelding de krukaspositiesensor aan. Deze sensor werd vervangen alsook de gloeikaarsen (gloeibougies). De EGR werd ook zuiver gemaakt.
Helaas start hij nog steeds niet. Wel met het inspuiten van start pilot spray. Zodra je stopt met spuiten valt hij weer stil.
Ik ben op zoek naar iemand die mij hiermee verder kan en wil helpen. Het is zinloos om mijn garagist hier nog uren of dagen laten zoeken naar de fout en dan nog een hoop kosten te maken voor de herstelling/onderdelen. Hier en daar lees ik ook dat de BDP sensor wel eens voor problemen wil zorgen. Waar zit die precies en hoe kan ik hem testen/herstellen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
BDP-sensor is een andere naam voor de krukaspositiesensor. Wordt ook nog toerentalsensor genoemd, maar is allemaal hetzelfde onderdeel.
Als je tijdens het starten uitleest: wat is dan de rail druk en het toerental?
Sinds de sensor vervangen werd is die foutmelding weg.
Ik heb geen idee van de raildruk en het toerental.
Is dat ook uitleesbaar? Wat zou het normaal moeten zijn?
13 jaar
Is het de F9Q motor?
Distributie controleren. Ook het spietje in het nokkenastandwiel controleren. Dit breekt wel eens en daardoor kan je ook zo'n klacht krijgen.
Raildruk zal ergens rond of over de 300 bar moeten zijn tijdens starten, is uitleesbaar.
Indien de raildruk te laag is heb je meestal een kapotte injector of HD pomp.
deze heeft waarschijnlijk een elektrische opvoer pomp om de brandstof op te pompen.
deze zit rechts tegen de chassis balk achter de motor.
als je hem op contact zet moet je hem horen lopen ,zo niet ff met een hamer een tikje geven
als ie dan wel loopt pomp verv
loopt ie inmiddels weer???
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar