👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
sloten reageerden als eerste niet op afstand bedienning vervolgens maakte de auto een ratelend geluid. nadat de auto open gekregen was met de hand werkte er van het electrisch gedeelte helemaal niets. daarop eerst de accu losgekoppeld in een poging de boel te resetten dit hielp niet. accu bleek na doormeten totaal leeg te zijn. daarom startkabels aangesloten en na enige tijd gepoogd te starten. de startmoter deed het prima maar de motor deed nog niets pas na een kwartier starte de motor en werkte alles weer. mijn vraag hierover is divers, ten eerste is het mogelijk dat er ergens iets sluiting heeft gemaakt of stroom is blijven gebruiken terwijl de auto normaal is afgesloten. ten tweede waar komt dat ratelend geluid vandaan en ten derde kan het kwaad voor het motormagement dat de accu even is los geweest?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1. Je auto verbruikt altijd stroom, ook wanneer deze uit staat. Denk maar aan de startonderbreker, je klokje ed.
2. Was dat geluid bij de portiervergrendeling? Mogelijk heeft de wagen dan nog geprobeerd de deuren te openen, maar was daarvoor te weinig stroom. Daardoor hebben de motortjes van de cv even gewerkt.
3. Nee, dat kan geen kwaad.
Als je accu volledig leeg is kan het kloppen dat je motor niet blijft lopen als je hem mbv startkabels start. Dit omdat de computer van de motor zijn stroom betrekt van de accu. Als de spanning van de accu lager is dan een bepaalde waarde, stopt de computer en daarmee ook je wagen. Je hebt hopelijk wel een nieuwe accu er in gezet of ben van plan dit zo snel mogelijk te doen? Waarschijnlijk (99% zeker) is je accu overleden en zal de volgende keer weer problemen gaan geven!
1. sluiting lijkt me strek als oorzaak van en lege acu ten eerste heb je zekeringen maar zoals jij zegt een kortstondige kortsluiting kan geen accu leegtrekken
dan praat je al over klandistiene verbruikers en die lossen zichzelf niet op
ik vermoed dat je accu gewoon overleden geweest is...
2. zoals HerZon al zei dat zijn je CV motortjes in de deur die ''flippen''
3. vele van de reken eenheden zullen nu een foutcode hebben met ''onderspanning rekeneenheid'' om aan te geven dat de accu spanning minder da 9V geweest is...
kan geen kwaad wissen de monteurs wel als ze een keer je auto uitlezen
vanmorgen bij de dealer geweest en die hebben twee relais vervangen en de sensor van de nokkenas. het relais van de koeling bleef hangen en het andere relais haperde wat. de accu zou nog goed zijn en de computer is ingeregeld.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar