mijn dochter wil graag een auto op gas (g3) en ze is helemaal verliefd op renault, nu ben ikzelf een leek op dit gebiedt.
Heeft iemand een mening over renault met g3 installatie of raad je een ander merk aan.
Het budget is tot 3500 euro.
Van de een hoor je dit en de ander dat.
Gaarne een mening van jullie kant
Groetjes,
Laurents
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo ik zou u zeker afraden om een renault op gas te kopen dit veroorzaakt alleen maar problemen. als u een auto op gas wilt koop dan een japanse auto deze motoren kunnen er beter tegen en zijn betrouwbaarder.
m.v.g leon
als ze een 2de hands renault zoekt kan ze beter een op benzine pakken
gas is namelijk slechter voor de motor (bij de een erger dan de ander)
dit komt omdat gas totaal niet smeert
de ene motor kan er tegen en de andere moet om de 50.000km kleppen gestelt worden en ook de kans hebben dat er een totale kleprevisie aankomt.
de andere loopt probleemloos de eerste 80.000km
wanneer je op gas rijdt moet je nagaan dat de motor na 100-120.000 al veel problemen naar boven komen. staat er dan 2 ton op de teller dan is het vaak over en uit.
ik moet zeggen dat gas wel problemen heeft maar bij renault ben ik tot zo ver niet tegen gekomen dat de blok kapot gaat.
wel zie ik dat gas een hoger co kan (en soms mag) hebben, daarnaast rij je op gas ook schadelijker in de verbruik
1 op 10 is normaal met een motor die op benzine 1 op 15 rijdt maar door de prijs is het nog te doen
even kort samen gevat
door gas sleit de motor sneller, de levensduur van een motor wordt wat korter
renault met gas nog weinig problemen mee gevonden
en zo als meer mensen zeggen "op gas moet je koken, en niet rijde" of "je moet de motor op benzine laten draaien, daar is hij voor gemaakt en niet op gas"
hier uit blijkt wel dat ik geen fan ben van gas
maar dit komt omdat ik niet weet hoe het met de protemonee zit, iemand met hier ervaring kan zijn mening beter kwijt denk ik
edit:
zag dat er al boven mij is gepost, was de verhaal dus iets te lang aan het maken
dit verhaal van hem kan ik niet zeggen dat dit klopt maar slim is het zeker niet
verder heb ik 1 probleem met gas in een renault gehad (schakelde niet over van benzine naar gas, ook al gaf hij dat aan), nieuwe gas computer en was weer goed (computer had misschien net 50.000km mee gegaan)
het ergste geval is de koprevisie die na een jaar van installatie bij een v70 kwam
hij had net 80.000km mee gereden
verder bij deze ook de injectors vervangen omdat de brandstof in de gallarei blijft zitten en dood ging. hierdoor starte hij niet op benzine
en gas nooit starten een backfire is met gas vaak te verwachten vooral tijdens het starten
werner, ik ben het totaal niet met je eens.
een auto op gas gaat helemaal niet korter mee dan een auto op benzine.
wel is het zo dat in de meesten gevallen de cilinderkoppen(kleppen) harder slijten als normaal.
Als de tellerstand de 200.00 km bereikt zijn de meesten koppen versleten.
Een auto op gas heeft een vele schonere verbranding waardoor de motorolie schoner blijft en waardoor dus ook de motor minder inwendig vervuild raakt.
Bij goed onderhoud en optijd kleppenstellen indien mogelijk kun je lang plezier hebben van een L.P.G auto!
Mijn vader rijdt al jaren op gas, laatste auto een toyota corolla 1.6 uit 1996 ingerolen met 360.000 km op de teller.(pas toen waren de kleppen versleten)
kortom mijn mening:
Een auto op gas hoeft geen problemen op te leveren, mits er maar onderhoud uitgevoerd word.
Dit geldt trouwens voor alle auto's, ook diesel en benzine!
Over de keuze van de renault, Hele fijne en makkelijke auto, maar zeker niet probleemloos.
Ikzelf zou geen scenic kopen.
Sucses met je keuze.
Groeten
Bart
Renault motoren en gas gaan prima samen maar met je budget en een scenic willen rijden kan ik je nu al vertellen dat je iets zoekt wat er niet in een goede combinatie is. Voor dit geld koop je een scenic met veel kilometers en dan moet je echt uitkijken..niet doen dus!
@bart (autobedrijf van breugel)
jou kan van het verhaal snap ik volkomen
echter ik zie bij auto's op gas meer problemen dan dat het (in mijn ogen) problemen oplossen
auto's op gas mag 1.5% co hebben terwijl als het benzine was mag het maar 0.5% co zijn. vandaar dat ik zeg dat gas schadelijker is
verder wordt er gezegt dat het verbruik hoger ligt, natuurlijk weet ik dat je kg en liters niet met elkaar kunt vergelijken maar het is bij benadering omgerekend naar liter/kg en dan de verbruik genomen.
verder lag volgens mij de motorvermogen ook iets lager met gas erin, zet je hem op benzine dan rijdt de wagen een stuk fijner voor mijn gevoel
zo als ik heb gezegt ik zie veel wagens met gas die elke keer problemen hebben met gas ze hebben dan tegen de 2 ton op de teller staan
ik moet zeggen dat ik ook een auto op gas met 3.5 ton heb gezien die lekker door reed
zelfs een auto gehad die zijn 2 maand al problemen had
het bleek dat de flash kastje (die de computer flashed door te laten denken dat hij de injectoren goed aanstuurt)
een keer gehad dat in de brandstofgallerei roest kwam omdat de benzine niet genoeg door stroomde
de enigste die goed op gas reed hebben we de kop al moeten laten reviseren
de klep was helemaal door de gas in de kop gesleten.
zat hier geen gas in dan kwamen de kleppen zeker een ton later pas aan de orde nu was het bij 180 terwijl de gas installatie pas bij 100 is ingezet
reed hij constant op benzine dan kon hij zeker wel pas 280 300.000 km aan de beurt
gas smeert absoluut niet hierdoor slijten de kleppen eerder in
maar bart als je me laatste deel van me vorige bericht las
dan ben ik absoluut geen gas-fan
als iemand op gas wil rijden maar toch denkt om een diesel te pakken
dan is het voor mij 1 + 1 = DIESEL
oftewel ik zeg alleen de erge gevallen die ik ken
maar gas heeft een voordeel
door gas krijgen de garages tenminste werk binnen
backfire in de inlaat, kleppen stellen etc. etc.
Werner, met al het respect maar je hebt inderdaad nog een boel te leren... Ik weet ook lang niet alles maar hou dan gewoon mn mond.. Dan komt er in ieder geval geen onzin uit ;-)
Rene, je zult altijd voor en tegenstanders van gas hebben.
Dat zal altijd zo blijven.
ik heb een aantal auto's op lpg gehad waarvan de laatste met lpi.
Een nissan primera op lpg, doodsaai maar beresterk, zeker de 2 liter.
Heeft geen slag verkeerd gedraaid op lpg,ik heb de auto weg gedaan met 2.5 ton.
Misschien kon er nog wel een ton bij, maar voor mij had deze auto zijn geld opgebracht.
En voordat de ellende begint een schop gegeven.
ik rij nu een verso diesel vanwege het feit dat steeds minder merken met lpg wat doen en ben meer km gaan rijden.
Persoonlijk vind ik boven de 30.000km per jaar de duurzaamheid van een diesel in het voordeel.
Maar, de toyota moet zich nog bewijzen of tie tegen net zulke lage kosten de 2.5 ton gaat halen.
ik heb heus onderhoud gehad aan de nissan, maar koppeling ,dynamo,schokdempers,remschijven voor achter, radiateur,airco,voorste deel uitlaat,kat,waren allemaal nog origineel.
aan de motor is geen sleutel geweest, waterpomp is vervangen bij 220.000km.
Vonden ze nog snel bij de garage.
ik weet dat het niet representatief is, maar stond er wel van te kijken.
Deze motor in combi met lpg is gewoon een goede combi geweest.
Ik heb ook auto's op lpg gehad wat gewoon een drama was.
Met de moderne lpg installatie komt backfire niet meer voor, en de 16 kepper van renault kan goed tegen lpg evenals die van peugeot.
Ook de inbouw kwaliteit is van belang en de installatie.
15 jaar
Hallo allemaal,
Nu ben ik natuurlijk nog niet veel wijzer geworden, welke renault, peugeot, ford ,vw,of andere merken raden jullie mij nu aan.
natuurlijk is het budget van 3500 niet veel maar ja als je nu niets meer te besteden heb.
Het gaat niet om mijn portemonee en natuurlijk wil ik mijn dochter helpen naar het zoeken van een auto maar het moet geen drama worden.geef eens duidelijk aan a.u.b. welke wel en welke niet.
het moet een 1.8 of 2.0 motorinhoud zijn.
alvast hartelijk dank voor jullie goede reacties.
Groetjes,
Laurents
15 jaar
is dit de eerst auto voor je dochter.wat voor kilometers moet ze gaan rijden,grote weg lange afstanden vind ik allemaal van invloed op de keuze van auto. en het moet een 1.8 of een2.0 liter zijn is niet meer van deze tyd,er zijn ook 1400 met 120 pk
dus mijn conclusie is als je kiest voor een scenic van 3500 sleutel je als je naar de gargage moet dit bedrag erbij in 1 a2 jaar.
15 jaar
dit is niet de eerste auto voor mijn dochter, momenteel heeft ze een pol op G3 met 290.000km en er komen dan nog kosten aan.
Ze heeft een paard waarmee ze naar concoursen wil, en daardoor heeft ze een grotere auto met meer pk nodig.
De wegenbelasting is maar een klein beetje meer dan benzine, ikzelf heb een t4 1.9 td maar die heb ik zelf nodig anders kan ze die gewoon lenen.dus daar zit het probleem.dus gaarne nog wat suggesties
groetjes laurents
15 jaar
Hoi Laurent.
Ik zelf rijd al een jaar in een scenic uit 1999.
De gasinstallatie zit er ook al vanaf 1999 er in.
Geen problemen mee gehad.
Let wel op dat gas minder krachtig is dan benzine.
Persoonlijk merk ik dat verschil met hellingen op rijden.
Zo gewoon op vlakke wegen merk ik geen verschil.
Succes met je keuze.
15 jaar
Als je 3500 euro te besteden hebt voor een lpg auto, zou ik een goede scooter kopen.
Voor dat geld koop je de ellende van een ander.
15 jaar
met een scooter kun je geen trailer trekken
15 jaar
Met een auto op lpg zou ik sowieso geen zware karren gaan trekken.
Daar kan een lpg auto heel slecht tegen.
Of het moet een zwaar overbemeten motor zijn.
15 jaar
Hoe zwaar is de trailer trouwens (beladen) een scenic mag max 1300 kg trekken..
En voor de rest neem advies in #13 maar voor lief. Dat bedoelde ik ook in mijn eerste reaktie..
Voor dit geld kun je gewoon niet een goeie lpg auto met fatsoenlijke kilometers kopen.
tip: voor 3500 euro heb je een belastingvrije mercedes diesel die gewoon nog goed is en heel lang goed blijft. verdiensten van wegenbelastingvrij rijden wegen ruim op tegen extra onderhoud. kar trekken geen probleem. ik praat dan over gewoon een goede, harde auto, geen showroommodel natuurlijk. het is maar wat je wilt.
15 jaar
Hank, goede tip, heeft een maat van me ook gedaan, een 200D van '87.
Gewoon een nette kar met schuifdak en vijfbak.
Geen strepentrekker,maar gewoon een goede auto.
15 jaar
Het is een subaru geworden
14 jaar
[quote=laurents]met een scooter kun je geen trailer trekken[/quote]
Met een Renault op LPG ook niet.
Het is een subaru geworden. Hier mag ik je mee feliciteren. Ik ben wel benieuwd of je dit voor hetzelfde budget hebt. Een wereld van verschil. Renault of een Subaru.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar