auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Kangoo: Slaat af tijdens rijden en start na 20 minuten weer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i e7j

Beste problemcar gebruiker,

Ik heb een vreemd probleem met mijn kango 1.4I hij start direct als ik hem een tijd niet gebruikt heb,maar slaat dan ineens tijdens het rijden op verschillende momenten af. Als ik hem direct probeer te starten is het alsof hij geen brandtof krijgt, na +/- 20 minuten start hij gewoon weer.
Dit probleem is recentelijk onstaan sinds het slechte weer. Ik denk zelf aan de brandstofpomp/aansluiting daarvan maar mischien is het ook wel iets hel anders,hopelijk komt iemand dit probleem bekend voor....

Met vriendelijke groet,

Michiel

Geplaatst door

Michiel van der Lans (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Symptoom komt overeen met een onderdeel dat warm wordt, dan niet meer werkt en eerst moet afkoelen.
Meestal is dat de BDP-sensor, soms de bobine en heel zelden de brandstofpomp.

Als je na het afslaan start, vonken de bougies dan? Test-bougie op een kabel en met een tang schroefdraad tegen de massa houden.

oldford 0
badge

14 jaar

Beste Oldford,

Ik heb een half jaar geleden de bdp sensor vervangen en de bobine is toen ook vervangen, ik ruik tegenwoordig ook een soort uitlaatgas/benzine lucht in de wagen via de kachel... ik zal kijken of de bougies vonken.

Bedankt voor de info!

Groeten,

Michiel
[quote=oldford]Symptoom komt overeen met een onderdeel dat warm wordt, dan niet meer werkt en eerst moet afkoelen.
Meestal is dat de BDP-sensor, soms de bobine en heel zelden de brandstofpomp.

Als je na het afslaan start, vonken de bougies dan? Test-bougie op een kabel en met een tang schroefdraad tegen de massa houden.[/quote]

Uitlaatgas/benzine lucht ruiken is natuurlijk niet goed en heel ongezond en waarschijnlijk ook slecht voor de bankrekening want hij zal wel wat meer gebruiken als de bedoeling is. Kan koelwater temperatuur sensor zijn of een lambda-sonde of ergens valse lucht. Is de uitlaat volledig dicht?
Anders maar eens even laten uitlezen door de dealer. Eerst foutcodes en dan sensoren uitlezen en kijken of deze wel allemaal goed aangeven.

oldford 0
badge

14 jaar

Beste Oldford,

Ik heb bijna alle sensoren recentelijk vervangen opname element water, lambda sonde, bdp"uiterste dode punt sensor" uitlaat is geheel nieuw voor tot achter en een nieuw inlaatspruitstuk.Heb sensor test laten doen bij dealer, konden niks vinden uiteindelijk hebben ze de bobine vervangen en het probleemwas verholpen.

Ik had toen een probleem met optrekken "krachtverlies" en stotterend stationair lopen. De lucht van uitlaatgassen is er alleen als ik stil sta zodra ik rijd is het weg als ik de aanjager uit heb staan komt de lucht bij stationair ook niet binnen.Wel is er een ander probleem wat al heel lang aan de gang is wat het volgende is als ik de auto start een weg rijd blijft het toerental heel hoog ca 2000 toeren zodra ik dan meer gas geef wordt dit weer normaal ,alsof je een handchoke aanlaat staan.Ik zat te denken dat hij mischien op automatische choke blijft staan en een te rijk mengsel krijgt waardoor deze lucht ontstaat....

Ik zal de auto eerst even warm laten draaien en wanneer hij afslaat testen of er vonk is ik moet maar gewoon bij het begin beginnen.

Ik zit in iedergeval op de goeie site voor mijn problemcar!

Alvast ontzetend bedankt voor de hulp Oldford!

Gtoeten van Michiel en een prettige Zondag.

[quote=oldford]Uitlaatgas/benzine lucht ruiken is natuurlijk niet goed en heel ongezond en waarschijnlijk ook slecht voor de bankrekening want hij zal wel wat meer gebruiken als de bedoeling is. Kan koelwater temperatuur sensor zijn of een lambda-sonde of ergens valse lucht. Is de uitlaat volledig dicht?
Anders maar eens even laten uitlezen door de dealer. Eerst foutcodes en dan sensoren uitlezen en kijken of deze wel allemaal goed aangeven.[/quote]

"Ik zat te denken dat hij mischien op automatische choke blijft staan en een te rijk mengsel krijgt waardoor deze lucht ontstaat...."
Dat is dus een defecte koelwater temperatuur sensor - maar als die nieuw (en origineel) is zou ik de bedrading goed kontroleren.
2000 toeren stationair wijst op een koelwater temperatuur van rond de -40, of te wel een open circuit - draadbreuk of slecht contact.
Toch maar sensoren uitlezen om dit te bevestigen? Moet dan wel met koude motor gedaan worden, dus avond te voren brengen.

Andere mogelijkheid voor hoge toerental is valse lucht. Kontroleer alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekkage, scheuren, loszitten e.d.
Kun je niks vinden dan kun je wat remmenreiniger op verbindingen van het inlaatspruitstuk spuiten. Als er een pakking lek is veranderd het motor-toerental.

oldford 0
badge

14 jaar

Beste Oldford,

Koelwatersensor nieuw en origineel vervangen 6 maandengelden.
Dat probleem met het toerental heeft denk ik te maken met het stappenmotortje in het gasklephuis aangezien een mechanische handeling gas intrappen ervoor zorgt dat het probleem direct over is. Ik heb deze al een keer gereinigd maar dit heeft weinig geholpen. Ik ga hem controleren op valse lucht goeie tip!

Hetgeen je eerder zei is denk ik wel een goed punt als de motor warm is slaat hij af en is hij koud loopt hij weer, stukje electronica dat slechte waarde geeft bij verhitting, heb je mischien enig idee welke componenten de motor geheel kan doen afslaan?

Ik heb weer een aantal goede tips waar ik verder mee kan, als het weer wat beter word ga ik aan de slag ,inderdaad eerst maar ff langs de dealer...Laat ik me wel slepen,ik moet namelijk door de ijtunnel heen en dat zie ik niet zitten met dit probleem!

ps kan het niet een/de relais zijn van de brandstofpomp?

Groeten,

Michiel.


[quote=oldford]"Ik zat te denken dat hij mischien op automatische choke blijft staan en een te rijk mengsel krijgt waardoor deze lucht ontstaat...."
Dat is dus een defecte koelwater temperatuur sensor - maar als die nieuw (en origineel) is zou ik de bedrading goed kontroleren.
2000 toeren stationair wijst op een koelwater temperatuur van rond de -40, of te wel een open circuit - draadbreuk of slecht contact.
Toch maar sensoren uitlezen om dit te bevestigen? Moet dan wel met koude motor gedaan worden, dus avond te voren brengen.

Andere mogelijkheid voor hoge toerental is valse lucht. Kontroleer alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekkage, scheuren, loszitten e.d.
Kun je niks vinden dan kun je wat remmenreiniger op verbindingen van het inlaatspruitstuk spuiten. Als er een pakking lek is veranderd het motor-toerental.[/quote]

Beste Oldford,

Ik heb de BDP sensor vervangen door de oude op het moment dat de wagen was stil gevallen en daarna liep hij meteen!!

Ik moet nog een echte lange rit maken ,maar denk toch dat je gelijk had

probleem tot zover opgelost!!!

Benzine lucht kwam van koppeling/pakking tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat/katalysator

aangedraaid en is weg!!!

Heel erg bedant voor de goede hulp Oldford!

en een heel goed weekend!

Groeten,

Michiel.

[quote=Michiel van der Lans]Beste Oldford,

Koelwatersensor nieuw en origineel vervangen 6 maandengelden.
Dat probleem met het toerental heeft denk ik te maken met het stappenmotortje in het gasklephuis aangezien een mechanische handeling gas intrappen ervoor zorgt dat het probleem direct over is. Ik heb deze al een keer gereinigd maar dit heeft weinig geholpen. Ik ga hem controleren op valse lucht goeie tip!

Hetgeen je eerder zei is denk ik wel een goed punt als de motor warm is slaat hij af en is hij koud loopt hij weer, stukje electronica dat slechte waarde geeft bij verhitting, heb je mischien enig idee welke componenten de motor geheel kan doen afslaan?

Ik heb weer een aantal goede tips waar ik verder mee kan, als het weer wat beter word ga ik aan de slag ,inderdaad eerst maar ff langs de dealer...Laat ik me wel slepen,ik moet namelijk door de ijtunnel heen en dat zie ik niet zitten met dit probleem!

ps kan het niet een/de relais zijn van de brandstofpomp?

Groeten,

Michiel.


[quote=oldford]"Ik zat te denken dat hij mischien op automatische choke blijft staan en een te rijk mengsel krijgt waardoor deze lucht ontstaat...."
Dat is dus een defecte koelwater temperatuur sensor - maar als die nieuw (en origineel) is zou ik de bedrading goed kontroleren.
2000 toeren stationair wijst op een koelwater temperatuur van rond de -40, of te wel een open circuit - draadbreuk of slecht contact.
Toch maar sensoren uitlezen om dit te bevestigen? Moet dan wel met koude motor gedaan worden, dus avond te voren brengen.

Andere mogelijkheid voor hoge toerental is valse lucht. Kontroleer alle slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekkage, scheuren, loszitten e.d.
Kun je niks vinden dan kun je wat remmenreiniger op verbindingen van het inlaatspruitstuk spuiten. Als er een pakking lek is veranderd het motor-toerental.[/quote]
[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.