Hallo allemaal,
Sinds een week brandt zo nu en dan het lampje dat de motortemperatuur te hoog zou zijn in combinatie met het gele lampje met een plaatje van een motor. Wanneer zij branden stopt de motor even. Als je rijdt gaat de motor weer aan en kan je verder rijden. Als je stopt, slaat de motor af. Als de motor afslaat als hij stilstaat, is de auto ook de tijd op het dashboard kwijt. De instellingen van de autoradio (extern) blijven er wel in.
Op een stukje van 25 km. slaat de motor zeker twee keer af. De lampjes branden niet constant en ook niet op ''vaste' momenten (bijvoorbeeld accelereren ofzo)
Ik heb zelf gekeken op de klokjes of de motortemp te hoog was. Dit was het niet. Er is ook voldoende koelvloeistof, de snaar heeft voldoende spanning en de koelfan (bij de radiator) doet het gewoon.
Mijn vrouw begin alweer over hoge kosten enz dus ik dacht; eerst eens kijken of iemand wat zinnigs hierover kan vertellen.
Wie weet raad? Ik las iets over de gaspedaalsensor? Is dit hier van toepassing?
Steven
Ps. ik ben particulier, geen professional maar kon deze instelling niet wijzigen bij het aanmaken van de account.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meest waarschijnlijke is een defecte sensor / losse bedrading van de water temperatuur sensor.
Uit laten lezen bij de dealer en je weet waarom de storingslamp gaat branden.
Dank voor de reply oldford.
Twee vraagjes:
Kan ik zelf ook bekijken of de draden los zitten (zal wel weer een los contactje blijken; het blijf toch Renault) Waar moet ik precies zoeken?
En Kan een niet merkdealer deze sensor ook uitlezen? Ik heb niet zulke goede ervaringen met de merkdealer.
14 jaar
Universeel zou dit ook moeten kunnen met een universeel programma (EOBD). Ga ik er van uit dat het bouwjaar klopt.
Een universeel heeft die sensor hoogstwaarschijnlijk niet op voorraad.
Ook een elektrisch schema om de bedrading door te meten zal niet iedere universeel hebben.
Vanavond eerst maar eens de motorklep open en alle stekkers langs. Alles even aangedrukt en bekeken hoe de draden nu precies lopen. Ik zag daar het volgende:
De draad begint (of eindigd) bij een sensor die in het spruitstuk? zit. Vervolgens een verbinding. Dan naar de fan (die voor de radiator zit gemonteerd) en vervolgens gaan de draden naar een grotere bundel draden. Deze gaan naar de zekeringenkast.
Nu heeft eerder (3 maanden geleden ofzo) het lampje "luchtveronreiniging' een tijdje spontaan gebrand. Het lampje ging ook net zo spontaan weer uit.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Is er een verband?
Overigens viel vanochtend wederom bij het starten het klokje uit (en ook alle radiozenders). Ik denk dat de stroom even is onderbroken. Kan dit veroorzaakt zijn door dezelfde storing als de overige?
Hoe kan ik verder testen (heb geen zin om teveel Euri naar de garagist te brengen om een draadbreuk op te gaan sporen.).
14 jaar
Zitten je accu polen wel vast?
14 jaar
Ik heb sinds ik alle stekkers even los en weer vast heb gemaakt geen problemen meer met de auto. De accupolen zitten er uiteraard op want anders zou ik niet eens kunnen starten. Ik denk dat door alle verkeersdrempels en ander slecht wegdek de contactjes wat los zijn gaan zitten. Ik hoop dat het nu goed blijft met die auto maar ik vrees dat ik kan wachten tot de volgende technische storing. Volgende keer koop ik weer een Toyota.
Wat mij betreft kan er een slotje op Mod.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar