Renault Clio: Slaat niet aan

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Hallo,
Auto heeft zonder problemen gereden staat nu 2 dagen stil en wil niet meer aan slaan. De brandstofpomp hoor ik wel lopen als ik de auto op contact zet doe ik dat een paar keer achter elkaar dan blijft de auto 2/3 tellen lopen en slaat daarna weer af.
Het brandstoffilter is vervangen en er komt ook een flinke straal benzine uit de aanvoerslang als de pomp draait. Deze auto heeft een mono-point van Bosch heb ik schoongemaakt en de connectors gecontroleerd.
Wie heeft een idee??

Gr. marco

Marco Dekker

Geplaatst door Marco Dekker (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

vonk al gecontroleerd
wel pas doen als er geen brandstof op het blok ligt (tenzij je geen wenkbrauwen wilt hebben)

Marco Dekker (0), 14 jaar geleden

Hallo,
Vonk is goed. heb vanmiddag contact gehad met Renault sub-dealer en die zeiden pomp controleren tijdens starten die werkt goed, de 2 relais linksvoor zijn vervangen dus brandstof toevoer is goed.
Toen zeiden ze injector controleren tijdens het starten er moet veel benzine ingespoten worden. Tijdens het starten komt nauwlijks benzine bij de gasklep dus ik denk dat de injector defect is.
Is hier aan te komen op de sloop?? Een nieuwe kost+/- 100 euro.

Of is de benzinedrukregelaar defect? Deze zit naast de injector.
Wie heeft een idee??

Marco Dekker (0), 14 jaar geleden

Hallo,

Vandaag een andere monopunt unit van Bosch gemonteerd en de auto doet het nog steeds niet! De auto loopt even als je veel gas geeft maar slaat dan vervolgens weer af.
Wat kan er aan de hand zijn?
Alle bedrading doorgemeten er is dus nergens een draad breuk tussen de ECU en de andere componenten (map sensor, gaspositiesensor, injector). De luchttemperatuursensor is 2.5Kohm de koeloeistoftemperatuursensor 3Kohm en de krukassensor heeft een weerstand van 240ohm als auto uit is.
Dus denk ik dat de CPU defect is dat is volgens mij het enigste nog wat over blijft.
Of zie ik iets over het hoofd?????

Marco Dekker (0), 14 jaar geleden

Hallo,

Zojuist een andere CPU gemonteerd maar helaas hij doet het nog niet!
Iemand een idee wat het kan zijn????????

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Als er vonken zijn tijdens het starten, moet je de brandstofaanvoer controleren. Is er brandstofdruk op je injectorhuis?

Zo ja, dan de timing/ distributie controleren. Deze ook goed. Dan compressie meten.

S6


R

Marco Dekker (0), 14 jaar geleden

Hallo,

De auto staat op tijd want als ik tijdens het starten gas geef dan kan ik hem aan de praat houden door constant met het gas te spelen.
Laat ik het gas los dan slaat hij af en als ik te veel gas geef dan slaat hij ook af.
Opeens kan ik de auto op deze manier aan de praat houden. Erg vreemd....
is het misschien de krukassensor die heb ik doorgemeten en is 240ohm in ruststand is deze waarde normaal? maar ik heb geen scope om te meten als de motor draait.

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

de bdp(krukas) senosren zijn vaak een boosdoener, het is te proberen sensor kost 20euro inc dacht ik 2 boutjes eruit nieuwe erin
echter deze kun je alleen met de scope bekijken ga je deze bekijken met de multiemeter dan kun je niks met de waarde

Ralf_Jensen (0) PRO, 14 jaar geleden

Marco, als je door met het gas te spelen je motor aan de gang weet te houden, dan heb je dus ontsteking en ook brandstof. Contrleer die brandstofdruk !
De timing waarvan jij zegt dat die goed is, twijfel ik ook aan.. Controleer dit, en trek geen conclusies zoals "timing" zal het wel niet zijn!

Door controles uit te voeren kun je zaken uitsluiten.

Bas_petiet (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Marco Dekker]Hallo,

De auto staat op tijd want als ik tijdens het starten gas geef dan kan ik hem aan de praat houden door constant met het gas te spelen.
Laat ik het gas los dan slaat hij af en als ik te veel gas geef dan slaat hij ook af.
Opeens kan ik de auto op deze manier aan de praat houden. Erg vreemd....
is het misschien de krukassensor die heb ik doorgemeten en is 240ohm in ruststand is deze waarde normaal? maar ik heb geen scope om te meten als de motor draait.[/quote]
De waarde van de krukassenor moet tussen de 150-250 ohm liggen dus die waarde is wel goed. Idd nog eens goed de brandstof druk meten, en zeker weten dat de kwaliteit van de benzine goed is en het brandstoffilter niet verstopt zit. Ook de distributie timing controleren is niet verkeerd, de spie van de nokkenas wil wel eens breken en hierdoor verspringt de timing. Je kunt je krukassenor nog eens met de scope meten, of je een de juiste dutycycle hebt. Verder kun je natuurlijk alles wel controleren/vervangen maar dat schiet ook niet op. Ik zelf denk dat het met de brandstoftoevoer/druk te maken heeft, maar dat kan ik niet goed bijoordelen achter me pc.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.