close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo Express 2010: Slaat niet aan

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K9K A8, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 50

Hallo allemaal,

Heb problemen dat hij niet meer start. Begon vorig jaar. Rond november 2019. Heb toen een nieuwe accu erin gezet.
Dus die accu zit er minder dan 1 jaar erin.
Heb tot nu weinig. Problemen gehad. Tot deze week eind sept 2020,toen het wat kouder werd en vochtiger snachts , had van de week.
Sochtends en smiddags dat ik de sleutel om wilde draaien dashboard lampjes branden wel. En je hoorde krrggg geluid en wat geklik uit de boardcomputer. En de aantal Km’s gereden werd weer 0 ( 0-1000 teller ).
En de startmotor werdt niet eens geprobeerd om rond te gaan.
Heb de sleutel eruit gehaald en opnieuw geprobeerd. En toen sloeg ie wel aan zonder problemen.
Dag later op m’n vrije dag. Wilde ik weg. En weer alleen m’n boordcomputer die brand maar verder niks en het geluid weer. Heb 2-3 keer geprobeerd Sleutel eruit erin. Maar nu steek je sleutel erin en doet helemaal niks meer. Niks brand. En kan hem ook niet eens meer opslot krijgen.
Ik dacht zelf dat er iets in de auto m’n accu steeds leeg trekt. Dee al radio helemaal uit voor dat ik de auto uitstapte.

Iemand een idee. Wat dit zou kunnen zijn?

Geplaatst door

Kaj113 (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is je accu dan leeg? Meet eens het voltage over de polen.
Ook accu's kunnen tijdens een garantie periode wel eens defect raken.

oldford 0
badge

4 jaar

Of slechte massa of plus aansluiting , vooral omdat alles op nul valt , spanning wordt zeer laag of valt even helemaal weg.
Een goede accu geeft 12.6 volt , alles minder dan dit zeker na een nacht staan is verdacht.

Wat je als eerste moet doen voordat je de auto start, is de binnenverlichting aan zetten.
Dan start je.
Als de binnenverlichting goed brand voor het starten en uitgaat als je start, krijgt de startmotor wel een commando om te gaan draaien, maar is er onvoldoende stroom om dat uit te voeren.
In dat geval meet je de accuspanning met een Voltmeter of multimeter op het gelijkspanningsbereik.
De accuspanning moet minimaal 12,3 Volt zijn.
Vervolgens pak je een startkabelset en met alléén de twee zwarte klemmen verbind je het motorblok met een stuk blanke carrosserie. Dan doe je een nieuwe startpoging.
- Als de auto dan normaal start, zit het probleem in de dikke massakabel van het motorblok/versnellingsbak naar de carrosserie: die kabel moet je opzoeken en controleren, ook de aansluitingen aan beide kanten losnemen, goed schoonschuren en weer goed vastmaken.
- als de auto dan nog niet start, zet je tijdens de startpoging (even iemand anders laten starten) de Voltmeter / multimeter op de accu en dan kijk je wat de spanning daar doet: die moet minimaal 10 Volt blijven.

Heino4267 655

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.