Renault 5: Slaat niet aan, Renault 5 1.1 carburateur

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: C1E

Na een keer afremmen op de motor kon hij alleen nog stationair naar huis rijden, zegt de klant. Smorgens wilde hij niet meer aan slaan.
Als ik een paar keer het gas in trap loop ie 2 of 3 seconden stationair, en dan valt ie weer uit. Gasgeven is niet mogelijk. Carburateur helemaal schoon gemaakt en uit elkaar gehaald. Ontsteking? Ik zit zelf te denken van niet. Moet ik een andere carburateur nemen?
Hopelijk weet iemand iets van dit euvel. Betreft een Renault 5 1989 1.1 carburateur

BobPeereboom

Geplaatst door BobPeereboom (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 12 jaar geleden

Acceleratie pomp spuit wel in?
Chokeklep blijft niet dicht staan?
Vlotterniveau goed.
Als hij uitvalt en je start daarna meteen weer dan loopt hij weer 2-3 seconden?
Distributie is niet versprongen?

arjankempeneers (0) PRO, 12 jaar geleden

Opbrengst benzinepomp al gecontroleerd? Zou ook distributietiming eerst eens nakijken zoals Ferrie ook al zei. Vooral omdat dit na het afremmen op de motor gekomen is.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

afremmen op de motor denk ik ook meteen aan de disriem.
Brandstoftoevoer is een goede verdachte en nergens een pakking weggezogen? inlaatspruitstuk? voetstuk onder carburateur?
Timing ontsteking nog op merktekens? testen met stroboscoop

arjankempeneers (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze heeft nog een ketting.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Ontsteking al gecontroleerd? Contacthoek? Die dingen zijn erg gevoelig v.w.b. de ontsteking. Meten = weten. Gissen = missen en duur........
Voor een prof moet dit appeltje-eitje zijn.......

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

idd ik denk te modern, deze heeft een ketting dus onwaarschijnlijk dat het daar mis is gegaan blijft bovenstaande over

arjankempeneers (0) PRO, 12 jaar geleden

Nou, de kettingen van deze motoren kunnen wel degelijk verspringen. In de Volvo 3 serie kwam dit ook regelmatig voor.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Klopt de timing niet van de ontsteking of is het tuimelen van de kleppen niet op het dode punt dan is dat wel een aanwijzing. Groeten.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

ik zeg onwaarschijnlijk, niet onmogelijk :D

Garmick89 (0), 12 jaar geleden

vacuumslang rembekrachtiging?

grtn.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Bob wordt overspoelt met suggesties en raad maar wij horen niets. Het is nu weer om te sleutelen. Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.