Na een keer afremmen op de motor kon hij alleen nog stationair naar huis rijden, zegt de klant. Smorgens wilde hij niet meer aan slaan.
Als ik een paar keer het gas in trap loop ie 2 of 3 seconden stationair, en dan valt ie weer uit. Gasgeven is niet mogelijk. Carburateur helemaal schoon gemaakt en uit elkaar gehaald. Ontsteking? Ik zit zelf te denken van niet. Moet ik een andere carburateur nemen?
Hopelijk weet iemand iets van dit euvel. Betreft een Renault 5 1989 1.1 carburateur
Geplaatst door BobPeereboom (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
kaleido 1 (1600) PRO, 12 jaar geleden
Acceleratie pomp spuit wel in?
Chokeklep blijft niet dicht staan?
Vlotterniveau goed.
Als hij uitvalt en je start daarna meteen weer dan loopt hij weer 2-3 seconden?
Distributie is niet versprongen?
arjankempeneers (0) PRO, 12 jaar geleden
Opbrengst benzinepomp al gecontroleerd? Zou ook distributietiming eerst eens nakijken zoals Ferrie ook al zei. Vooral omdat dit na het afremmen op de motor gekomen is.
C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden
afremmen op de motor denk ik ook meteen aan de disriem.
Brandstoftoevoer is een goede verdachte en nergens een pakking weggezogen? inlaatspruitstuk? voetstuk onder carburateur?
Timing ontsteking nog op merktekens? testen met stroboscoop
arjankempeneers (0) PRO, 12 jaar geleden
Deze heeft nog een ketting.
moderator (0) PRO, 12 jaar geleden
Ontsteking al gecontroleerd? Contacthoek? Die dingen zijn erg gevoelig v.w.b. de ontsteking. Meten = weten. Gissen = missen en duur........
Voor een prof moet dit appeltje-eitje zijn.......
C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden
idd ik denk te modern, deze heeft een ketting dus onwaarschijnlijk dat het daar mis is gegaan blijft bovenstaande over
arjankempeneers (0) PRO, 12 jaar geleden
Nou, de kettingen van deze motoren kunnen wel degelijk verspringen. In de Volvo 3 serie kwam dit ook regelmatig voor.
Punt (35) PRO, 12 jaar geleden
Klopt de timing niet van de ontsteking of is het tuimelen van de kleppen niet op het dode punt dan is dat wel een aanwijzing. Groeten.
C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden
ik zeg onwaarschijnlijk, niet onmogelijk :D
Garmick89 (0), 12 jaar geleden
vacuumslang rembekrachtiging?
grtn.
Punt (35) PRO, 12 jaar geleden
Bob wordt overspoelt met suggesties en raad maar wij horen niets. Het is nu weer om te sleutelen. Succes.