we hebben een scenic 1.6 16v op lpg die goed loopt stationair totdat de je de AC aanzet.
op benzine geen probleem.
uitgelezen---> A/C aanvraag werkt goed
wie kan mij helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een Eurogas EAS systeem zeker?
het is inderdaad een eurogas systeem
Wat doet ie dan? Slaat de motor af of begint hij slecht te lopen?
Heb je het smoorklephuis en de omlooplucht regelklep al gereinigd?
de motor begint slecht te lopen,het toerental valt terug naar 450 rpm.
soms slaat de motor ook af
Hallo Ruud,
Het is inmiddels wel twee jaar later, maar weet je nog of het reinigen van het smoorklephuis en de omloopluchtregelklep heeft geholpen, of was het wat anders?
Heb nu nl hetzelfde probleem met mijn Espace 2.0 16v uit 2002 met 195k op de teller. Alleen als ik op lpg met de airco aan rijdt slaat ie bijna altijd af als ik terugschakel of stop. Zet ik de airco uit, dan gebeurt het niet.
gr,
Martin
17 jaar
Hallo Ruud,
Het is inmiddels wel twee jaar later, maar weet je nog of het reinigen van het smoorklephuis en de omloopluchtregelklep heeft geholpen, of was het wat anders?
Heb nu nl hetzelfde probleem met mijn Espace 2.0 16v uit 2002 met 195k op de teller. Alleen als ik op lpg met de airco aan rijdt slaat ie bijna altijd af als ik terugschakel of stop. Zet ik de airco uit, dan gebeurt het niet.
gr,
Martin
17 jaar
wij verbinden de stekker die op de stuurleiding zit soms wel eens door fop je de computer daardoor gaat ie net iets harder lopen wil vaak helpen,en slang van de lucht inlaat goed achterstuurbekrachtigingspot leggen zodat er zeker geen rijwind of van de koelfin in de luchtslang komt(is ie zeer gevoelig voor meet maar eens met co meter)
Hallo mannen,
Ik heb een Laguna II 1.6 Grand Tour van 2001 met een Vialle G3 installatie. Ik ondervind sinds enkele dagen eveneens problemen met de airco. Ook bij het stationair draaien, waarbij het lijkt alsof de motor op en neer stuitert in het vooronder. Airco uit: en het is stil. Op benzine heb ik eveneens geen problemen meer.
Verder werkt de airco niet als ik op de snelweg rij. Rij ik van de snelweg af en ga terug naar een snelheid van zo'n 50km/h, dan werkt de airco wel weer! Heel vreemd. Ik zat te denken aan het niveau van de aircovloeistof, maar nu ik dit zo lees...
Tips? Ervaringen? Ik hoor/lees ze graag.
Vr. gr. Jan.
17 jaar
Hallo Willy,
De luchtslang is niet lang genoeg om achter de stuurbekr.pot te komen, zal deze eens verlengen en kijken of dit helpt.
Het lijkt er trouwens op dat de auto eerder afslaat naarmate het warmer wordt en je de airco gebruikt. Moet ie harder werken! Nu het weer iets koeler is, slaat ie minder vaak af. Zal er wat meer mee experimenteren.
Verder geen problemen met de werking van de airco, die is koud genoeg, al denk ik dat het geen kwaad kan om hem eens te laten controleren. Heb de auto nu al ruim een jaar in bezit. Wat er alleen wel gebeurt als ik de airco aanzet, is dat de koelfan nogal al snel aanslaat. Ik heb begrepen dat dit normaal is vanwege de condensor in het airco systeem. Als ik de auto, met airco aan, stationair laat draaien en de koelfan slaat aan, lijkt het wel of motor moeite heeft om op toeren te blijven. Heb dit echter nog nooit meegemaakt met andere auto's waaronder ook een laguna II DCI uit 2003.
Heb nog wel een ander probleem met de auto en dat is de auto nogal abrubt overschakelt op gas (meestal na een paar honderd meter). Los dit nu op door even tussengas te geven (na die paar honderd meter) of de eerste paar honderd meter heel rustig te rijden.
17 jaar
Ik heb een laguna 1600 uit 2001. Er zit een teleflex gasinstallatie in. De auto sloeg af bij overschakelen, vooral als dat bij stationair draaien was en sloeg ook vaak af bij afremmen. probleem werd erger als er veel vermogen werd getrokken, dus airco en achteruitverwarming aan. Ik heb de auto niet bij de eerste garage neergezet maar veel visies beluisterd. Wat uiteindelijk hielp was het volgende. Contact met leverancier waar bleek dat de inbouwer bekend was vanwege veel fouten. Dat werd allemaal weggezet bij Jos van Ommeren uit Haarlem. Deze man is een echte specialist en verkoopt geen flauwekul (023-5319152).
Diagnose was dat de injectoren niet in het zwarte inlaat-spruitstuk horen maar eigenlijk aan de voorzijde van het blok, Renault heeft dat specifiek gemarkeerd. Door de te hoge plaatsing werd de afstand van gasinjectie naar verbrandingskamers te lang waardoor er een kort moment geen brandstof was na overschakelen. E.e.a. is opgelost door een soort buisjes aan de injectoren te bevestigen, in het inlaatspruitstuk, waardoor het gas wordt afgegeven vlak voor de verbrandingskamers. Daarnaast is de ''fase'' softwarematig aangepast waardoor het gas iets eerder in de verbrandingskamers komt.
Het vervangen van het luchtfilter en het plaatsen van Bosch super4 bougies heeft ook een merkbare verbetering gegeven. Als particulier alleen zelf doen als je goede sleutelervaring hebt, wellicht beter er voor betalen bij een prof.
algemeen advies: bel altijd eerst de leverancier en vraag of jouw probleem bekend is.
Succes Robbert
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar