close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: slecht aanslaan van motor, onregelmatig stationair lopen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hallo.
ik heb het volgende probleem:
de auto slaat soms slecht aan.
als je een kleine beetje gas geeft slaat deze wel aan.
soms slaat de auto welgoed aan.
als de auto aan slaat dan loopt hij heel onregelmatig, het lijkt wel of deze op 3 cilinders loopt.
de rembekrachtigger was ook defect, en kon deze valse lucht aanzuigen zeg maar. deze is vervangen, en nu loopt hij nog steeds slecht.
tijdens het rijden merk je niets, dan loopt hij wel op 4 cilinders.
er is 1 foutcode en dat is signaal uitlaat sensor na katalysator onderbroken.
als ik de sensor tijdens het lopen controleerd, is deze goed en pendelt niet zoals de sensor voor de katalysator.
de co en lambda waardes zijn goed.

iemand een idee?
ik heb al problemen tot 2jaar geleden gezocht en vond ik deze er niet bij.
alvast bedankt
mvg tony

Geplaatst door

Tony87 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het CO en de lambda-waarde goed zijn loopt de motor goed stationair en op 4 cylinders. Ergens is er dus een tegenstrijdigheid.
Plaats de signalen van de lambda-sondes bij stationair eens en ook de 4-gas waarden.
Verder de Long term Fuel trim bij stationair. Die kun je met EOBD uitlezen.
Dan de waarde van de map-sensor of de luchtmassa-meter (welke er op zit). Kan ook met EOBD uitgelezen worden.

oldford 0
badge

14 jaar

Long term Fuel trim wat bedoelt u daar mee?
en de waardes van de map sensor of massameter weet u deze?

Tony87 0

14 jaar

Wie heeft er beweerd dat de waardes van CO en Lambda goed zijn?
Wat is de foutcode en hoe is die uitgelezen?
Hoe heb je het signaal van de lambda-sondes gecontroleerd?

oldford 0
badge

14 jaar

ik heb met een snap-onn tester, incl. adapter de auto uitlezen
de fout was signaal na kat onderbroken.
het signaal dat je ziet is dat deze constant ziet pingelen. ik weet aleen ff uit het hoofd niet meer om hoeveel M volts het gaat.
een collega van mij zei dat de lambda en co goed was, diegene is keur meester, we hebben toen een 4 gas test uitgevoerd.
toen keken we ook of er toen der tijd teveel zuurstof in zat ivm lekke rembekreachtigger, maar dat was nietvan toepassing

Tony87 0

14 jaar

of signaal verkeerd na kat, kan ook.
maar als je hem individueel controleerd zie je er niets aan.

Tony87 0

14 jaar

Als een motor op 3 cylinders loopt dan is het signaal van de lambdasondes niet goed.
En ook de 4-gas test zal afwijkende waardes laten zien. Dus of alles is goed of hij loopt op 3 cylinders.
In het laatste geval zou ik eens een ander om zijn mening vragen.

Weet je het nummer van de foutcode nog? Anders nog maar een keer uitlezen.

oldford 0
badge

14 jaar

maar heeft de auto bij het starten al de waardes nodig van de lambda met starten?
of daarna pas?

ik heb ook verhalen gehoord van bobines die vaak kapot gaan en bdp sensoren enz.
dat zou het misschien ook kunnen zijn?

Tony87 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.