auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: slippende automaat (su1)

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 v6

heb een probleem; na de revisie van mijn automaat in december 2005 schakelt de bak slippend over ( hij schakelt en na ongeveer 5a6 seconden
pakt hij pas de volgende versn.) Ben al twee keer terug geweest uitgelezen en gereset en ze zeggen hij is goed ik ben de poort nog niet uit of ik merk dat het er nog in zit.Ben al bij Renault Amsterdam geweest en daar heeft een expert met de auto gereden wederom weer uitgelezen (der zijn nooit foutcodes ontdekt) auto schakelt goed, ben het niet mee eens dus 3weken later met de expert gereden rij de parkeer plaats af en zeg voel je dat, ja zegt de expert dat is normaal voor een renault. Hoe zit dit nou echt ,is dit normaal of niet,en als dit normaal is denk ik toch om de auto weg te doen,het is namelijk niet mijn idee van automaat rijden.

wie o wie weet iets

mvrgr. jannes

Geplaatst door

jannes5112 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is slippend over schakelen bij jou?
De su bak is geen sportieve maar een comfort bak. Dit betekend dat hij niet altijd erg snel overschakeld. Dus kan het wel degelijk kloppen dat de monteurs zeggen dat de bak naar behoren schakeld.

sjaak r 0
badge

18 jaar

dat ie niet zoals een gewone automaat direct in ze volgende versnelling zit,en comfort zit bij mij wel goed want ik ben geen racer ondanks dat de auto anders doet vermoeden.En een enkele keer wil hij ook wel eens dat hij niet overschakelt dan loopt ie op tot wel 4000 tpm

jannes5112 0

18 jaar

Alleen al het feit dat de bak goed werkte, naar jouw mening, voor de revisie en nu na de revisie niet meer is een sterke aanwijzing dat er iets niet klopt.
Als je vlot optrekt dan hoort de automaat vlot te schakelen, dus geen loeiende motor tussen de versnellingen in.
Zie ook http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... voor iemand met hetzelfde probleem.

Dat ze zeggen "dat is normaal voor een Renault" is wel erg kort door de bocht. Dan worden alle Renault automaten op een hoop gegooid. Ik heb zelf alleen ervaring met de oudere automaten en die schakelen allemaal snel zonder duidelijke wachttijd tussen de versnellingen in.

Ga eens naar een echte expert, dus geen Renault garage.

AS1 250

18 jaar

voor de revisie was het probleem zie de topic die jij aangeeft de eerste vraag, in het verhaal staat inderdaad niks over slippen met schakelen. Maar om nou te zeggen dat er een loeiende motor tussen zit gaat wel erg ver maar het is moeilijk te schrijven wat hij echt doet daar moet je mee rijden. Hij gaat dus als we het woord huuh gebruiken als volgt; bijv. schakelt in zijn 2 hu..uuuuuuu...uh 3 hij doet het in elke versnelling en in de stad is hij erg wispelturig met schakelen bijv. 2-3-4-3-4-2. En ja wat is een expert.Vandaag had ik zelfs dat hij met invoegen met de snelweg opgaan met 70 dat hij bij die snelheid even terug schakelde en daarna moest ik zelfs tot in het schutbord om de kickdown te laten werken hij nam wel iets in snelheid toe maar niet wat je zou verwachten, de motor loopt overigens perfect.Bij Autrans zeggen ze ook dat hij goed is en ik rij voor mijn werk (automonteur) in verschillende automaten oud en nieuw duur en goedkoop maar geen auto schakeld zoals de renault

jannes5112 0

18 jaar

Dat andere bericht was ook van jou, ok. :-)
Lastig geval dit... Zelflerende bakken hebben soms eerst vreemde schakelmomenten maar deze zou zich naar verloop van tijd aan jouw rijstijl moeten aanpassen.
Jij bent de regelmatige bestuurder neem ik aan en jij kunt als geen ander beoordelen of de automaat na revisie weer de oude is. Meestal worden ze beter maar niet slechter.

Ik begrijp dat je de automaat bij Autrans hebt laten reviseren. Dan kun je beter een ander bedrijf om een second-opinion vragen.
Ik wil je adviseren contact op te nemen met Bas Risseeuw in Arnhem (026-3617111). Dat is een Renault-specialist die mij destijds ook geholpen heeft. Die automaat (vers gereviseerd) ging toen steeds in noodloop. Diverse Renault-dealers constateerden een te hoge oliedruk. Het revisiebedrijf (Auto Techno Service in Dronten) bleef stug volhouden dat er niets aan de hand was.
Ten einde raad ben ik bij Risseeuw terecht gekomen welke een te hoog afgestelde oliedruk constateerde en het probleem vakkundig heeft opgelost.

AS1 250

18 jaar

Heb je al een second-opinion laten doen?

AS1 250

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.