Mijn laguna is voor vervanging van de koelwater thermostaat weggeweest. Na de reperatie heb ik echter het idee dat indien de motor nog koud is, het wegtrekken in de 1e versnelling moeilijker lijkt te gaan. Net alsof de koppelings platen niet gelijk aangrijpen. Het is niet zo dat de koppeling begint te stinken (en dus slipt) maar voor het gevoel begin je net iets later te rijden en gaat het iets stoterig. Als de auto op temperatuur is lijkt het probleem weg of is in ieder geval een stuk minder.
Mijn vragen zijn nu:
1) bestaat er een mogelijk verband tussen de thermostaat reperatie en het koppelings probleem.(bv loshalen koppelings kabel voor demontage van thermostaat of iets dergelijks)
2) duidt het koppelings probleem op versleten koppelingsplaten en/of kapotte versnellingsbak aangezien de auto 218.000km op de teller heeft staan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedankt voor de tips!!
Probleem is echter dat na een keer of 5 optrekken de koppeling inderdaad niet meer stotterd. Helaas is de volgende ochtend het probleem er (af en toe) weer en duurt het weer een keer of 5 voordat het weg is. Ben inmiddels bij de dealer teruggeweest en die wou een proefrit maken. Ik moet echter ruim 25 km rijden om bij de dealer te komen en dan is het probleem weer weg. Een proefrit maken leek me op dat moment dan ook zinloos.
Vraag me alleen af hoe die koppelingsplaten iedere keer weer vochtig van de koelvloeistof kunnen worden.
Zou een visuele inspectie wat kunnen opleveren?
Tips?
Bedankt voor de tips!!
Probleem is echter dat na een keer of 5 optrekken de koppeling inderdaad niet meer stotterd. Helaas is de volgende ochtend het probleem er (af en toe) weer en duurt het weer een keer of 5 voordat het weg is. Ben inmiddels bij de dealer teruggeweest en die wou een proefrit maken. Ik moet echter ruim 25 km rijden om bij de dealer te komen en dan is het probleem weer weg. Een proefrit maken leek me op dat moment dan ook zinloos.
Vraag me alleen af hoe die koppelingsplaten iedere keer weer vochtig van de koelvloeistof kunnen worden.
Zou een visuele inspectie wat kunnen opleveren?
Tips?
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar