Hij startte slecht bij een koude start en is naar officiele Renault garage geweest en deze hebben bdp-sensor vervangen. Ik heb hem opgehaald en hij startte goed, maar na ca. 5km hoorde ik een krassend geluid en sloeg de motor af. Garage denkt distributieriem. Hij heeft 130000 gelopen en zou een nieuwe moeten bij 150000. Wie is er nu verantwoordelijk voor de schade. Stel dat ze de cilinderkop erafgehaald hebben om de koppakking te bekijken. Moet de distributieriem er dan ook af?
Hoe en waar wordt zo'n sensor gemonteerd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bdp-sensor zit boven op de versnellingsbak, dus om deze ter vervangen moet er niet aan de distributie gewerkt worden.Zijn bij het vervangen van de distributieriem ook de spanner en volgers vervangen? Normaal wordt de riem en spanners vervangen +- 75000 km of 5jaar.
riem is vervangen bij 77000km, spanners en volgers weet ik niet. Er is een riem van de dynamo naar de waterpomp kapot gegaan en deze is tussen de distributieriem gekomen zei hij. Misschien hebben ze de dynamo er wel afgehad en de riemen er niet goed opgezet. Kan dat?
20 jaar
Aan de kant van distributie en dynamo moet niet worden geraakt om de bdp-sensor te vervangen.In belgie is er een terugroep aktie geweest voor dti-motoren ivm aflopen riem alternator waterpomp.Hierbij werd op de alternator een nieuwe polie geplaatst,is dit bij deze wagen ook uitgevoerd?Het kan echter altijd dat een versleten riem afknapt en tussen de distributie raakt.
weet je ook hoe breed die riem is, want ik heb stukken riem gezien van ongeveer 5mm breed
20 jaar
Wat betekent trouwens:Aan de kant van distributie en dynamo moet niet worden geraakt om de bdp-sensor te vervangen.
Betekent dit dat de dbp-sensor niet in de buurt zit van dynamo of juist wel?
20 jaar
Ik heb de auto in mei 2003 gekocht dus ik weet niet of die modificatie is uitgevoerd. Het gaat mij erom of ik kan bewijzen dat de garage een fout heeft gemaakt. Ik vind het wel toevallig dat hij na 5km kapot gaat nadat de garage hem "gemaakt" heeft. Ik begrijp dus dat de bdp-sensor niet bij de dynamo en distributie in de buurt zit.
20 jaar
Ik heb hem niet bij een Renault dealer gekocht. Ook geen TOP-occasion dus. Ik zal kijken of er iets valt te regelen.
Bedankt.
20 jaar
wat is dat toch jammer dat als een auto bij de garage vandaan komt en er gebeurt iets wat niets met de rep. van doen heeft de garage toch altijd aangevallen wordt je kan ook weleens gewoon pech hebben zonder dat iemand daar iets aan kan doen shit happens ja toch.
Is er bij de Importeur geen database waar je kunt zien of een terugroepactie is uitgevoerd en geclaimt.Want als ik dit zo lees is er in Belgie iets anders gedaan voor het probleem met de riem dan in Nederland. Verder kreeg ik ook een beetje een onpasselijk gevoel bij die opmerkingen over de schuldvraag.
Gert toch maar even naar een echte dealer, dan weet je in elk geval weer wat meer, ik weet de kilometerstanden waarbij de dingen gebeurt zijn niet, maar als de terugroepactie korter den bv. 60000 km geleden is denk ik dat er toch nog iets van produktaansprakelijkheid moet zijn. een multiriem mag toch niet in 60000 km stuk gaan bij de huidige onderhoudsintervallen.
Dit is gebeurd bij een erkende Renault garage, maar ik heb de auto vandaag teruggekregen en heb begrepen dat er iets met de spanner van de stuurbekrachtiging is gebeurd en hierdoor gevolgschade heeft plaatsgevonden.
Wat ik heb gezien is dat de riem, die om de dynamo zit, nog maar voor de helft aanwezig was en de rest is er afgesneden o.i.d. Er lagen allemaal losse stukken van die riem onder de motorkap.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar