Hallo,
Ik heb een Scenic en moet voor apk het groene mistlicht lampje branden op het dashboard.
Ik open de teller unit en zie dus dat het ledjes zijn ipv lampjes.
Ik monteer het terug en sindsdien wat ik nu heb als ik het contract verdraai, is dat de snelheidsmeter een electronische pulsje krijgt en onder de 0 snelheidsstand staat.
Draai je weer aan het contact dan krijgt hij weer een pulsje en staat dan weer een tandje eronder, totdat hij zn max. Heeft bereikt en bijna onder bij het digitaal display staat.
Wanneer je nu 50 km/u rijdt staat hij op 0 km/u en als je 100 km/u rijdt geeft hij 50 km/u aan.
Hij is dus verschoven van zn 0 stand.
Zet ik de wijzer handmatig terug, zodra je contact aan doet of de verlichting verdraaid krijgt hij een puls en staat dan er weer net onder.
De teller test heb ik gedaan en alle tellers gaan omhoog en bewegen, de teller test gaat niet vanzelf uit neem ik aan?
Ik snap er niks van, enkel dashboard open gehaald en weer terug gemonteerd.
Daarvoor was ik wel bezig de bekabeling onder de zekering kast te bekijken ivm de mistlichten voor die ook niet werken en daar is ook al het ander qua bedrading niet echt jovel.
Gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sanjay,
ff iets heel simpels. Haal de accu eens voor een paar minuutjes los (reset). Heb dit al bij div (franse) auto's gehad en enkele keer heeft het geholpen... Succes!
Hallo Maarten,
Ik ga dat maar eens proberen, om gek van te worden.
De sleutelcode blijft wel intact met de startonderbreker?
Ik weet niet hoe het met deze Renaults gestelt is.
Uiteraard als ik een oplossing heb, komt dat hier te staan.
Gr.
11 jaar
Hou bij accu los dan ook de klemmen tegen elkaar aan.
De sleutelcode blijft intact, maar je moet wel je radiocode bij de hand hebben (met de manier om ze in te voeren). Ook moet je de ramen opnieuw inleren (helemaal omlaag/omhoog schokken en daar 5 seconden omhoog vasthouden).
11 jaar
Hallo,
Helaas werkt de reset niet dmv accu polen los halen.
De teller springt nog steeds bij contact aan onder de laagste aanduiding tot zelfs aan t electr. display.
Ik had ergens gelezen dat als je de naald had verschoven bij verwijdering van de hele tellerunit dat dit probleem zou geven.
Ik krijg de naald ook niet in de oude stand dan terug, na zoveel stapjes te hebben gemaakt.
Of een kabelbreuk las ik onder accubak, aangezien ik daar ook ben wezen rommelen.
Ik snap er niks meer van...
11 jaar
Wat doet de snelheidsmeter in de zelfdiagnose van het instrumentenpaneel? Is het dan wel goed?
(bij mij activeer je dat door met de knop op de rechter stuurstengel ingedrukt, de auto op contact te zetten....)
11 jaar
Hein,
Bij mij zelfde manier van activeren.
Eerst hoor en zie je de km/u naald ver onder de eerste streep gaan bijna helemaal bij het display, dan gaan alle meters met stappen omhoog enkel de km/u die stopt bij 150 km/u en gaat dan in stappen terug, ik zag op youtube dat hij helemaal naar de 250 moet gaan?
Dus zodra je hem op contact zet dan springt hij een stukje naar beneden, doe je weer contact uit en aan dan verspringt hij weer een stukje naar beneden.
Niet elke x, doe je het contact snel aan uit, aan uit dan niet, maar als je 10 sec. Er tussen houdt dan verspringt hij weer.
Ik had dus het display opengehaald en zag dat die wijzer ongeveer 40 km/u stond, deze naar onder de laatste streepje gezet en sindsdien heb ik dit euvel.
1. Het lijkt net alsof hij een puls te veel krijgt, (alle naalden zie ik nu lichtjes bewegen) enkel de km/u die verspringt naar beneden toe.
Heb ik ergens een draadbreuk erbij?
Ik ben bij de accubak geweest, cluter unit, linker stokje voor de verlichting.
2. De naald moet op de juiste positie staan, of is helemaal in de war, krijg hem niet meer terug.
Het euvel ging om het niet werken van de mistlampen voor en heb dit er nu bij.
11 jaar
Zoals ik het lees, lijkt het mij een gevalletje "defect in de printplaat van je instrumentenpaneel". De snelheidsmeter zelf is een actuator (stappenmotor), die luistert naar wat de printplaat hem opdraagt. Blijkbaar gaat er voor of na die 10 seconden iets fout in de printplaat.
Er zijn diverse firma's die instrumentenpanelen repareren, zowel voor professionals (via een garage, bv actronics) als voor particulieren, bv.: http://www.nationaalautoforum.nl/showthr...
11 jaar
"Ik had dus het display opengehaald en zag dat die wijzer ongeveer 40 km/u stond, deze naar onder de laatste streepje gezet en sindsdien heb ik dit euvel."
Dat had je dus niet moeten doen.
De stappenmotor is nu uit positie 40 km is 0 geworden dus gaat die motor na reset het nulpunt zoeken kan die niet omdat de wijzer niet verder naar beneden kan. Unit weer uitbouwen, wijzer er af en aansluiten. Na een reset komt de motor terug op het nulpunt en kan de wijzer weer gemonteerd worden.
11 jaar
Beste Ronald,
De wijzer zelf heb ik nooit van de cluster losgehaald, enkel terug gedraaid.
Het vervelende is dus elke keer als je de contactsleutel omdraaid, dat hij dan een tikje naar beneden verspringt.
Ookal zet je de wijzer op 120 km/u, hij dan tijdens contact aanmaken, verspringt.
Ik zal het in iedergeval proberen.
Deze RESET blijft maar lopen totdat je het zelf afsluit?
En bij de reset gaat de snelheidsmeter maar tot 200 km/u ipv 250km/u dus daar zit het verschil ook in.
Gr.
11 jaar
De teststand voor het instrumentenpaneel blijft zich inderdaad herhalen totdat je het contact weer uit zet.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar