close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Spook Computer?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Ik heb een espace type 3 met een heel vreemd probleem.
Als de motor koud is,en ik start de auto gaat de display knipperen,en valt na een tijdje meestal uit.Een paar lampjes blijven branden; het rode lampje van de startblokkering,de handrem en de gordelwaarschuwing.Verder doet niets het meer,en als ik de auto uitzet blijven de genoemde lampjes branden.Dit blijft zo tot ik de accu loskoppel.Maar nu komt het! Als de motor goed warm is als ik de accu weer aansluit,doet alles het weer!
Dan zet ik de motor weer af,en laat de auto afkoelen.Daarna begint het weer opnieuw..............

Wat heb ik ondertussen gadaan:

De display eruit gehaald en visueel gecontroleerd.Daarna de printplaten en de folie doorgemeten.----> in orde.
De BII unit hetzelfde verhaal----> in orde.
Alle kabelverbindingen en stekkerverbindingen gekontroleerd en waar nodig verbeterd----> in orde.
zekeringkasten uitgenomen en gekontroleerd----> in orde.
Massa kabels gekontroleerd en waar nodig verbeterd -----> in orde.
Voltage ----> in orde.
Diagnose er op losgelaten(DDT2000) kan niets vinden.[url=http://img148.imageshack.us/i/naamlooszn...][img]http://img148.imageshack.us/img148/4308/...[/img][/url]
Alles is droog.

Je kunt je voorstellen dat ik het niet meer zie zitten.........

De BII unit en de display worden altijd als eerste genoemd,maar hoe kan iets kapot zijn,en toch werken?

Wie herkent dit probleem? En nog veel belangrijker: Wie weet de oplossing?

Geplaatst door

michel 1 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Meet de accuspanning eens tijdens een koudstart ( Bij voorkeur met een scope, die reageert vele malen sneller dan een multimeter) Veel kans dat de accu zwak is, en bij koude start het voltage even onder de 9 volt valt. Hier kunnen diverse computers/ecu's slecht tegen, en kunnen dan op storing vallen.

Groeten marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Wat levert de zelfdiagnose van de klokkenwinkel op (= met het boordcomputerknopje op het uiteinde van de rechterstengel ingedrukt, de auto op contact zetten)?

Heino4267 655

15 jaar

Ik zet zojuist de auto op het kontakt,en het is al weer mis. Geen display,alleen achtergrondlicht.Het is nu avond(21.00),en de temperatuur is gezakt.Toch geprobeerd met het knopje ingedrukt kontakt aan,maar geen beeld en geen reactie.Het enige dat gebeurt is af en toe een flikkering van de tijdweergave,de radio speelt gewoon(ook zonder weergave in de display) het rode lampje van de startblokkering knippert gelijktijdig met de handrem en gordellampje.Soms schakelt spontaan de vergrendeling een keer aan en uit.Ik zal vannacht de acculader erop zetten,en dan zie ik morgenvroeg wel weer.Morgen ook een andere accu proberen.

michel 1 0

15 jaar

Michel,

Laat of lees hem is met Clip uit, DDT2000 waarmee jij hem hebt uitgelezen ziet wel de ecu's maar kan ze niet lezen.....

Groeten Rob.

robtopdrop 0
badge

15 jaar

het kan inderdaad te maken hebben met een accu die niet voldoende power meer heeft. Andere inzetten en kijken of het probleem zich nog voordoet.

Zoja, dan is heeft het naar mijn mening te maken met de boardcomputer die defect is en die zit in de zekeringkast. (links).
Het is een veel voorkomend probleem bij de Espace 2.0 16 V van het type 3.

rendier 2 0

15 jaar

Ik heb geprobeerd de Clip software te downloaden(Foei.....ik weet het) maar het bestand was natuurlijk niet compleet!

Maar toch nog een vraag:Als door een te lage accuspanning de ECU `s van slag raken,herstelt dat zichzelf met een goede accu? Of moet dan eerst de diagnose er aan?
Bij mijn auto gaat het al mis als ik de kontaktsleutel omdraai zonder te starten!

Michel.

michel 1 0

15 jaar

Als je de storinh hebt verwarm dan de bII eens met een fohn en kijk of het over is.
Zelf al keer meegemaakt dat het toch in de bII zit.
Als ik hem dan met fohn voorzichtig verwarmde was de storing weg.
TOen uiteindelijk een nieuwe gemonteerd en probleem opgelost.

sjaak r 0
badge

15 jaar

wat is het wattage van de steeklampjes die er in zitten? die voor de verlichting.

timhoeks2 0
badge

15 jaar

Hoi Michel,

ben benieuwd is het (spook)probleem inmiddels opgelost,

gr Ruud

rendier 2 0

15 jaar

Nee,Ruud. Helaas niet.....

Ik heb de clip software gedownload,maar daar kan ik ook niets mee. Die werkt alleen met de bijbehorende sonde. Ik begrijp gewoon niet hoe een computer van het ene op het andere moment goed kan functioneren,en een uur later niets meer doet! Wordt er nou voor het GEMAK meteen naar een andere computer gegrepen,of bestaat zo`n afwijking gewoonweg?

Ik vrees dat ik er zelf niet uit ga komen.De renault dealer hier in de buurt roept bedragen van tegen de duizend euro,en daar heb ik dus echt geen zin in.

Groeten,Michel.

michel 1 0

15 jaar

Hoi Michel,

ik evt nog een boardcomputer voor je. Deze komt uit een Espace 2.0 16 V BWJ 2000. Bij dit type Espace is dit een bekend pobleem.

Gr Ruud

rendier 2 0

15 jaar

let op dat je niet ongestraft instrumentenpanelen en BII uit kan wissen.
Beidde componenten slaan de km stand op.
Als jij een ander component er in zet en die heeft een hogere km stand dan neemt het andere de km stand over en dit is dan niet meer te veranderen.

sjaak r 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.