Renault Clio: Start Niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 8V

Beste,

Klant heeft het volgende probleem:

Wanneer de auto een nacht stil staat doet die vervolgens De eerst volgende ochtend niks


Startmotor draait niet rond, Laatst hebben we de stekkerverbinding op de bendix van een nieuwe voorzien en schoongemaakt.

Echter nu komt het probleem elke morgen voor, Zodra de auto 1x heeft gelopen dan de hele dag geen problemen meer!

Gok op Bendix van de startmotor of Contactslot??

Wie weet meer of kent het probleem???

Vrancken

Geplaatst door Vrancken (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

abc (0) PRO, 14 jaar geleden

als ie het elke morgen doet is het een kwestie van meten krijg je spanning op je startmotor dan weet je het

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Indien hij niet start,verbind dan het kleine kabeltje ( schakeldraad ) op de startmotor eens door,even doorlussen naar de +

Start hij dan wel,kan het aan de kabels,contactslot liggen,doet hij nog niks,kan de startmotor het probleem veroorzaken.

Ook even meten op de geschakelde kabel of je daar tijdens het starten de accuspanning meet.

Vrancken (0), 14 jaar geleden

We hadden de startmotor gedemonteerd, Schoongemaakt en getest.

Nieuw Kabelschoentje en krimpkous over de geschakelde + op de Bendix.

Je raad het al probleem over en klant tevreden.
Nu na een dikke week weer problemen

Schiet mij maar lek, De kabel is geheel ingesloten met een krimpkous. Het is wederom de 1e start vroeg in de ochtend dat de klant niks hoort.
De bendix tikt ook niet dus mijn telefonische oordeel was ja geen aansturing.

Iemand Suggesties?

Heino4267 (240), 14 jaar geleden

Ja, ongeveer wat hierboven wordt voorgesteld: De vraag is of je 12 Volt stuurspanning krijgt op je startrelais (jij noemt dat Bendix, maar de Bendix is het heen en weer schuivende tandwiel op de as van de startmotor).
Je kunt die 12 Volt stuurspanning vrij eenvoudig laten controleren door de klant zélf op het moment dat de auto niet wil starten: Je maakt tijdelijk een 12 Volt/5 Watt lamp onder de motorkap (goed geisoleerd, goed vastgetaped) met twee draden er aan (op elk contact eentje): Een draad verbind je met de massa en aan de andere knijp je zowel een (geisoleerd) "mannetje" kabelschoen als een (geisoleerd) "vrouwtje" kabelschoen. Je trekt de kabelschoen van het startrelais af en schuift dat op het mannetje. Het vrouwtje schuif je op het startrelais.
Je vraagt je de klant om (in de situatie dat de auto niet wil starten) tijdens het omdraaien van het contactslot iemand anders te laten kijken of de lamp wel of niet brand.
Brandende lamp = er komt stuurspanning op het startrelais, dus het ligt alsnog aan het startrelais.
Niet brandende lamp = er komt geen stuurspanning aan op het startrelais, dus óf de draad van contactslot naar startrelais is niet in orde, of het contactslot is defect.

Nadat het euvel bekend/verholpen is, maak je de bedrading binnen 1 minuutje weer origineel......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.