close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna 2.0 rt: start niet

Laguna 2.0 rt,computer 768 (siemens), auto heeft een andere ecu gekregen, komt met starten wel rond, maar slaat niet aan. Kan de start-blokkering dit veroorzaken? de auto sluit op de afstandsbediening wel af en gaat open, of zit er voor t motormanagement ook nog een code in de sleutel met een spoel? wie heeft er ervaringen? De vervangen ecu is er een van t juiste type van de sloop,moet deze eerst ingelezen worden bij de dealer? O ja, auto is voorzien van lpg-installatie, maar hier lijkt t probleem niet in te zitten.

Geplaatst door

alfamini (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ervaring met het vervangren van de ECU heb ik niet, maar met Renault sleutels met code des te meer. Heel duur en altijd inlezen via de dealer.Dit probleem lijkt mij dan ook in eerste instantie een uitleesverzoek richting dealer.

Siem Bijman 680
badge vip badge

22 jaar

niet alleen Ford weet wat je beweegt, ook Renault!Mijn informatie tot op heden: De auto, bj 98, met siemens ecu, 768 serie, heeft in de sleutel zowel chip, als remote, de chip stuurt de transponder aan, deze geeft een digitale code aan de ecu; als je bij deze auto, een kapotte ecu hebt gehad, en je verwisselt hem met een goede ecu, uit een andere laguna, zelfde type uiteraard, gaat de nieuwe ecu op `blokkeerstand`. Als ik goed ben ingelicht, kan alleen de ecu `gedeblokkerd` worden door renault-nederland, maar......met chassis-nummer van de auto waar hij uitkwam....en dat was waarschijnlijk een duitse sloper. Remedie lijkt een nieuwe `blanco` ecu, van renault-nederland, inlezen bij de dealer, en daarna nooit meer wisselen. De oude ecu had een electronische fout, intern, waardoor hij op zn `+12volt continue` een interne sluiting had, en ik dacht na reparatie vd kabelboom, waar inmiddels een onderbreking inzat, dat na alle benodigde spaningen en signalen, een gebruikte ecu uitkomst bood! De brandstofpomp wordt overigens wel vrijgegeven, loopt bij t inschakelen van t contact wel even, en de startblokkerings-unit geeft em wel vrij dus.
Wie weet of ik juist ben ingelicht, en er inderdaad een nieuwe ecu van renault in moet, of dat er nog een andere optie is. De auto heeft alleen geen vonk op dit moment. Het betreft dus een laguna 2.0rt uit jan 98, net oude type.

alfamini 0
badge

22 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.