close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo 2004: start niet meer

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D4F-712, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Kangoo start niet meer,
startmotor draait niet rond,een klik hoorbaar.
accu is vol geladen.
geprobeerd aan te slepen,geen resultaat.
uitlezen: bobine fout op alle 4 cilinders.
: kortsluiting aarde
iem. een tip?

Geplaatst door

shajisha1960 (390)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alle massapunten em accupolen controleren/schoonmaken.

AS1 220

9 maanden

ok goed ga alles even checken

shajisha1960 390

9 maanden

Bedrading na lopen
Wel vreemd dat de startmotor alleen maar klikt .

kaleido 1 6565
badge vip badge

9 maanden

dat ie klikt is, dan toch dat er ook iets mis is met de startmotor.
maar hadden ook aan proberen te slepen maar startte ook niet.
Dus het probleem is niet de startmotor

shajisha1960 390

9 maanden

Ik heb meegemaakt dat door een overgangsweerstand op een van de accupolen de startmotor alleen maar klikte.
Dit waren van die oude Renault accuklemmen die je met de hand vastdraait.
Na vervangen van de accuklemmen door degelijke nooit meer dit probleem gehad.

AS1 220

9 maanden

Je kunt het volgende proberen om erachter te komen waaraan het ligt:
1. met een startkabel (bv. de zwarte kabel) de minpool van de accu doorverbinden met het motorblok.
Als dan de startmotor wél gaat draaien bij een startpoging (in plaats van een tik), is de massakabel tussen motorblok en carrosserie los of "toast".
2. de auto in de vrij (of P) zetten met aangetrokken handrem en met een draadje onder de auto het kleine stekkertje op de startmotor doorverbinden met de dikke moer op de rode kabel op de startmotor.
Als dan de startmotor gaat draaien is je startrelais "toast". Het startrelais is die dikke cilinder op de startmotor. In de praktijk kun je dan het beste gaan voor een gereviseerde startmotor en daarbij de oude startmotor inleveren, daar krijg je geld voor.
3. kijk eens naar je kabelboom in de motorruimte: vier niet werkende bobines + een "kortsluiting naar aarde" betekent met grote waarschijnlijkheid dat de plusdraad naar de bobine in de kabelboom sluiting naar aarde maakt. Dat moet redelijk eenvoudig te zien/vinden zijn.
4. en zet bij alle proeven die je doet éérst de binnenverlichting aan: dan kan je zien of de accuspanning op peil blijft of wegvalt tijdens de proeven. Dat geeft óók al info over het probleem (bv. rotte of losse accuklemmen).

Heino4267 630

9 maanden

klopte helemaal!
bedankt!

shajisha1960 390

8 maanden

hallo allen
bedankt voor jullie tips
het is inmiddels opgelost.
alles had toch te maken met massa van motor naar chassie.
nieuwe gemonteerd en alles was zoals t weer hoort.
mvg

shajisha1960 390

8 maanden

hallo
het probleem is opgelost.
heb bobines bougies vernieuwd
niet massakabel gemonteerd tussen motor en chassi

shajisha1960 390

8 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.