Renault scenic 1.9dti 1998.
Bij koud weer start de auto slecht of zelfs helemaal niet. Accu, gloeipitten en brandstoffilter zijn vervangen. Startmotor komt zeer langzaam rond. Bij gelijktijdig voorgloeien en starten start de auto helemaal niet. De dealer adviseert de startmotor te vervangen omdat deze 400A trekt. Dit is een klusje van 300,-- ex btw. De capaciteit van de Accu is goed en de gloeipitten functioneren ook Omdat deze waarde van 400A mij niet zoveel zegt vraag ik mij af of dit de juiste oplossing is. Heeft iemand ervaring met deze problemen?
Geplaatst door Han3927 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
Dimi2253 (0), 20 jaar geleden
Over die 400A kan ik niet meepraten. Ik heb wel de ervaring dat sommige Scenics met 'gel-batterijen' zijn uitgerust.
Laat de batterij testen bij belasting. Ik heb het voorgehad dat alleen bij een belastings-test duidelijk werd dat er een cel in kortsluiting lag.
Eigenlijk kan je eenvoudig uitsluitel geven wat de batterij betreft: Probeer eens te starten met startkabels via een andere batterij.
oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden
Dealer heeft gelijk,startstroom is veel te hoog(groot)dit komt waarschijnlijk doordat het anker sluiting maakt, in dit geval is een ruilstartmotor de beste oplossing.
dupl-u-19230-5dd148c72ddc2+Mustafa B. (0), 19 jaar geleden
ik heb zelfd probleem, de dealer kan niets vinden, uitgelezen maar niets gevonden, de filters en het sensor voor het voorgloeisysteem zijn vervangen, de startmotor en dynamo zijn bij een dynamozaak getest, deze zijn goed, de accu is vervangen.de gloeiboggies zijn getest, deze zijn ook goed.
help aub. mijn e-mail is amalyoussra@hotmail.com