auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Fuego 1981: start wel loopt niet

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 843J7, Motorinhoud (cc): 1700, Vermogen (kw): 71

Op de contactpunten moet ook spanning komen als de auto op contact staat , als daar geen spanning komt , ontstaat er ook geen vonk .
Condensator ook mee vervangen ?

Geplaatst door

GENERAALx (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

beste renalt liefhebber

ik heb een renault fuego gas uit 1981 en heb een probleem

ik heb mij auto op 3 cilinder weg gezet vervolgens de volgende dag proberen te starten maar dat doet hij niet meer
- hij vonkt niet dus hebben we de bougies vervangen die slecht waren
- vervolgens hebben we de bogies kabel door gemeten waar een waarde uit kwam van 400 ohm dus ook die hebben we vervangen
- daarna hebben we met de nieuwe kabel van af de bobine naar het blok gevecht om te kijken of hij wel spanning af gaf dit was niet het geval en er was duidelijk een water geluid in de bobine te horen dus ook die maar vervangen en over de bobine was 11 volt verschil gemeten op de nieuwe is dit het zelfde
- en omdat we niet meer wisten wat het kon zijn hebben we ook nog maar de verdelerkap + rotor vervangen

tot op het heden nog steeds geen vonk als ik de bougie op het blok leg en we weten allemaal geen vonk in een benzine motor is geen lopende motor

weet iemand hier raad mee??

GENERAALx 0

7 jaar

Nog een ontsteking met puntjes of al electronisch ?
Krijg je spanning op je ontsteking ?
Zekering niet defect ?

stroom komt tot de bobine en daarna gebeurt er niks maar bibine is nieuw en ja het is met contact puntjes maar zo als je heb gelezen zijn deze ook vernieuwt vanwegen de aude hadde schade

GENERAALx 0

7 jaar

Op de contact puntjes is geen spanning te vinden
En condensator is niet vervangen

GENERAALx 0

7 jaar

Als er 11 volt spanning op de bobine blijft staan is vrijwel zeker de condensator de oorzaak want die heeft sluiting. Bij de contactpunten ligt één punt aan massa en zodra het andere contactpunt contact maakt wordt de bobine bekrachtigt en geeft een vonk richting verdelerkap.

ronny503 0

7 jaar

bobi en condesator ook vervangen no steeds niks wel starten niet lopen

GENERAALx 0

6 jaar

Haal de verdelerkap er eens af en draai de krukas totdat de contactpunten in de ontsteking geopend zijn. Meet met een multimeter op weerstand stand de beide contactpunten bij een geopende contactpunten moet de meter oneindig aangeven als de meter 0 dus sluiting aangeeft dan zit het probleem in de ontsteking zelf. Het zal toch niet zo zijn dat je met het monteren van de contactpunten het isolerende busje die of aan de schroef vastzit of apart wordt meegeleverd bent vergeten want dan vonkt de bobine ook niet.

ronny503 0

6 jaar

De door GENERAALx geschetste situatie komt precies zo voor als de twee aansluitdraden op de bobine zijn verwisseld bij het aansluiten van een nieuwe bobine: alle onderdelen zijn in orde, alles lijkt ook in orde, maar de ontsteking werkt niet. Wellicht ook dat nog even controleren?

Heino4267 725

6 jaar

Dat zo raar zij want hij is identiek aan de oude en is exzakt aan gesloten zo als de oude want de auto is rijden binnen gekomen en naar 1 nacht staan toen dee hij nix meer

De auto liep al wel op 3 cilinders

GENERAALx 0

6 jaar

Op de bobine zitten twee aansluitingen een die van het contactslot komt (15) en een die naar de contactpunten gaat.
Als je op de aansluiting (15) spanning meet (12v) en de kabel los maakt richting contactpunten zal je daar op de bobine ook een iets lagere spanning moeten meten dit is namelijk de uitgang van de secundaire spoel in de bobine
Is dit niet zo is toch de nieuwe bobine defect.
Heb je daar nu wel spanning gemeten en het kabeltje richting contactpunten is hopelijk nergens onderbroken moet je de storing toch bij de contactpunten zoeken.
Ook de oplossing van Ronny503 controleren vooral het isolerend busje is belangrijk.

ford-12 0

6 jaar

Contactpunten openen en sluiten wel op de juiste manier , afstellen op de nok van de as en dan op 0.4mm.

Het moet toch iets simpels zijn want zo complex is de ontsteking niet. Als de nokken in de ontsteking nog in goede staat zijn en er verder geen sluiting is dan zou de bobine in ieder geval een vonk moeten geven. Als de Fuego voorzien is van een toerenteller kan daar ook nog een sluiting in zitten maar bijster vaak komt dat niet voor.

ronny503 0

6 jaar

Ik denk dat dit iets vrij simpels is waar een ouderwetse (in de zin van: nog dit soort ontstekingssystemen met puntjes gewend) automonteur zo mee klaar is.
Voor ons op het forum blijft zoiets gissen.

Heino4267 725

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Fuego of stel zelf een nieuwe vraag.