auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna : startkaart weg!

Wij hebben vandaag een zeer vreemde storing binnengekregen.
Klant heeft een Laguna grand tour met het volgende probleem. Zodra je via de rechter deur de passagiers ruimte betreed en de auto wil starten gebeurd er iets raars. Als je de kaart in de kaartlezer duwt, slikt de kaartlezer de kaart helemaal in om hem vervolgens niet terug te geven! De kaart verdwijnt volledig. Wanneer je nu met de tweede kaart probeert gaat die er rechtstreeks achteraan. Je ziet hem niet meer terug. We zijn nu inmiddels met de 3e en laatste kaart bezig, maar we durven niet meer zo goed. Ik sta echt voor een raadsel! Wat we nog kunnen doen is een ketting aan de kaart vastmaken, zodat we hem met brute kracht terug kunnen trekken. We hebben inmiddels verscheiden Renaults verkocht maar we hebben dit nog nooit meegemaakt. Ik zal maandag eerst maar een stapel reserve kaarten halen bij de dealer, dan kunnen we er een paar verspelen. Je zou zeggen dat de honger van zo'n kaartlezer op het laatst wel eens gestild zou moeten zijn, maar niets is minder waar! Help me alstublieft.

Radeloze garage houder.....

Geplaatst door

sytze (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb dat één keer eerder meegemaakt.

De klant van de desbetreffende auto had bij een witte pomp getankt. Uit wraak slikte de auto alle kaarten in. Nadat we er 5 liter Shell bij hadden gegooid kwamen alle kaarten weer terug. Probleem opgelost.

Dat is het "artificial intelligence" zeiden ze bij de TOD toen ik hun belde voor een verklaring.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen Sytze, anders hoor ik het wel.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Meteen met klant overlegt, en je raad het al! Hij had volgetankt met witte benzine.
Nou dat hebben we geweten! Ik heb je advies opgevolgd en meteen de tank volgegooid met de allerduurste brandstof die er voorhanden is. Op slag spuwde de kaartlezer me de ingenomen kaarten terug voor mijn kop. Ik lig nu met een enorme hoofdwond op bed en de zuster verzorgd me! Nooit geweten dat zulke technieken al voorhanden waren. Zou je denken dat ik de claim van de zuster in jarretels naar Renault Nederland kan sturen? Zij denkt dat ik de eerstvolgende maand wel uit de roulatie ben. Goh als je er over nadenkt is het best wel knap dat ze zoiets kunnen maken bij Renault. Wat er bij ons ook nog gebeurde was dat de sprekende computer zachtjes begon te kreunen en geluidjes produceerde als, jaaah, mmmmm, oohhh.
We zijn allemaal behoorlijk van slag door deze ervaring, en ik heb de jongens vandaag dan ook maar vrijaf gegeven om e.e.a te kunnen verwerken. Maandag heb ik overleg met een psycholoog om vast te stellen of de psychische schade mogelijk blijvend is. Enorm bedankt voor je advies Henk, maar je had er toch wel even een waarschuwing bij mogen doen!
Hoop dat maandag alles weer gewoon is.........


Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

1 april !!!!!! Die geleuiden kun je daadwerkelijk programmeren.

ejnn 0

18 jaar

Meteen met klant overlegt, en je raad het al! Hij had volgetankt met witte benzine.
Nou dat hebben we geweten! Ik heb je advies opgevolgd en meteen de tank volgegooid met de allerduurste brandstof die er voorhanden is. Op slag spuwde de kaartlezer me de ingenomen kaarten terug voor mijn kop. Ik lig nu met een enorme hoofdwond op bed en de zuster verzorgd me! Nooit geweten dat zulke technieken al voorhanden waren. Zou je denken dat ik de claim van de zuster in jarretels naar Renault Nederland kan sturen? Zij denkt dat ik de eerstvolgende maand wel uit de roulatie ben. Goh als je er over nadenkt is het best wel knap dat ze zoiets kunnen maken bij Renault. Wat er bij ons ook nog gebeurde was dat de sprekende computer zachtjes begon te kreunen en geluidjes produceerde als, jaaah, mmmmm, oohhh.
We zijn allemaal behoorlijk van slag door deze ervaring, en ik heb de jongens vandaag dan ook maar vrijaf gegeven om e.e.a te kunnen verwerken. Maandag heb ik overleg met een psycholoog om vast te stellen of de psychische schade mogelijk blijvend is. Enorm bedankt voor je advies Henk, maar je had er toch wel even een waarschuwing bij mogen doen!
Hoop dat maandag alles weer gewoon is.........


Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Ik denk dat je je claim bij de klant moet neerleggen.

Het gedrag van deze auto kan absoluut niet door de beugel en is ongetwijfeld het gevolg van gebrek aan opvoeding getuige het feit dat de auto een orgasme beleefde toen jij zwaargewond werd afgevoerd.

Sbs6 heeft een programma genaamd 'De opvoedpolitie'. Misschien is dat iets voor de auto en haar eigenaar.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

@Edwin; deze serieuze zaak afdoen als een 1-april is imo niet gepast.

Henk Nobach 0
badge

18 jaar

Goed idee Henk! Heb direct kontakt opgenomen met de klant om hem de schuld in de schoenen te schuiven. Deze reageerde verbouwereerd met: vorig jaar rond de zelfde tijd is me hetzelfde overkomen. Hij is echter toen met stoel en al uit de auto gekieperd door dat "artificial intelligence" systeem. Huilend is hij toen naar de tandarts gegaan om zich een kunstgebit aan te meten. Ik heb ook al gebeld met SBS6 om mijn verhaal te doen. Zij hebben me door verwezen naar hart van nederland.

Kan het trouwens kloppen dat de auto nu zachtjes "excuse moi" staat te roepen? Weet niet wat dat betekend maar het zou er iets mee te maken kunnen hebben.

Heb ook al een mailtje gestuurd naar CSI Bontebok.
Het is nog even wachten op de kabel die ze juist aan het leggen zijn, maar ik verwacht toch mettertijd een bericht terug.

En Edwin ik vind het niet leuk dat je zo achteloos omgaat met deze serieuze klachten! Ik zit hier maar mooi mee.

Afwachten maar.......

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

-:))

paulmichiel 0
badge

18 jaar

Wel toevallig. Moet je toegeven. Mocht je nog kaarten nodig hebben voor het monster ......... Mocht je nog hulp nodig hebben om het kaartlezer te bedwingen, anders zie ik het vanavond wel bij Hart in Actie

ejnn 0

18 jaar

Ze zijn nu net aangekomen, die mensen van RTL5, hart van nederland. Ik heb ze even een kop koffie gegeven en dan gaan we straks met zwaarden en pistolen proberen de kaartlezer op andere gedachten te brengen, want hij heeft zijn buikje inmiddels aardig rond van al die kaarten! Als we stil zijn horen we hem roepen: eentje met kaas......
Er schijnt een kaartlezer eliminator te zijn voor zulke hardnekkige gevallen, en anders mischien robocop.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Ik zou Superman nemen. Trouwens moet ik je iets vertellen, elektronica moet je lief tegen zijn. Zelfde als je brutaal bent tegen een computer, stopt hij der zelf mee. Wees eens lief tegen de auto en vertel hem een vehaaltje. Waarschijnlijk gaat hij dan slapen en kun je de kaartjes dan zo van hem afpakken.

Succes.

ejnn 0

18 jaar

Ik heb net mijn kettingzaag gebruikt om wat bomen om te leggen. Deze weet ook wel raad met dit probleem, in lelystad bij mij te leen. Misschien als je het de auto vertelt dat hij dan al toegeeft.

paulmichiel 0
badge

18 jaar

Edwin jongen, het is gelukt! We hebben gestreeld en gepaaid en tenslotte is ie in slaap gevallen. Klant heeft kaartjes weer terug en kan weer rijden, maar poeh wat een strijd.

En dat nog wel op 1 april..........


Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Sytze,

Ik was net aan het pinnen wat denk je toen mijn kaart weer uit de flappentap kwam,er volgde velen renault startkaarten het hield maar niet op misschien zit er wat voor je tussen.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Iedereen bedankt voor de hartverwarmende reacties op 1 April!

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.